Sele till barn.

Hur små helkroppsselar finns det???
Den minsta jag hittat är från typ 4år och uppåt.
ca 110cm
Nån som vet?

Ska den vara för klippklättring eller kombinerade turer ? ;)

Jag har inte sett någon riktig för mindre barn. Petzl har en för upp till 30 kg.

Jag har däremot sett ett trick med en 120 /180 cm bandslinga som omvandlades till en barnsele. Det blev öglor för både armar och ben. Det såg väldigt enkelt ut men jag har ännu inte kunnat återskapa den :). Mina barn passar numera i riktiga selar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Beal

Har du kollat på Beals eller Rock Empires?
Jag har använt Beals på många korta barn och den har fungerat bra.

De finns på northstar.se

/Per

Singing Rock har en sele som heter Kid Fullbody som åtminståne jag upplever som "mindre" än Petzl's.

/Magnus

Hej

Rock Empire. Apache från NorthStar köpte jag till min dotter när hon var en relativt liten 3åring ca 90cm. Den satt ju inte jätte tajt i början men den satt bra endå. Jag tycker den är vettig och har ett bra pris.

mvh
johan

[Ändrat av Hedin 2005-06-11 kl 15:00]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips