Segelkompis sökes

Tjenare Fredrik

Synd att tidschemat inte passade denna gång, men det går fler tåg. Trevlig semester och hoppas att Aeolus vindar alltid kommer tvärs.

/Marcus
 
klättring/segling

det där med segling och klättring lät som en grymt bra kombination, hade själv tänkt mig nåt liknande i sthlms skärgård..fast det kan ju bli lite tråkigt själv..har ni forfarande planer att sticka iväg?

/ike
 
Mycket intressant !!

Hej,

Mitt namn är Marcus. Om det fortfarande finns plats så är jag mycket intresserad av att hänga på !!

Jag har inte seglat jätte mycket men vill gärna lära mig. Klättrat har jag däremot gjort mer.

Hör gärna av er så fort som möjligt


Mvh
Marcus
 
Västkusten framför allt

Jag bor själv på framsidan av Sverige så det var väl främst här jag tänkte på (som utgångspunkt i alla fall).
Jag tänkte ta och ställa samman alla som har svarat och maila er så att detta inte bara rinner ut i sanden.
Går just nu i båtbytartankar men det är ju viktigt att man har intresserade seglare att gå ut med då, annars kan det ju kvitta.

Jag såg att det var en del ostkust-älskare här också, ni kan väl slå er ihop på ert håll också. (jag menar inte att det är någon större skillnad på Sveriges fram- och baksida, det enda som är jobbigt är ju avståndet i att ta sig däremellan om man nu bor på varsin sida)

// Martin
 
Ja det var en gammal tråd som nu återupplivades,

Kul att du inte hade glömt bort den Martin.

Jag seglar på västkusten h-båt, oftast ensam eller med
min äldsta dotter (kortare turer i dom fallen). Lite sällskap skulle kunna vara kul någon gång, en träff med andra båtar eller likn. Nu är ju säsongen slut för i år för min del, men nästa år så är jag gärna med på ett hörn.
 
Har egen båt

Den här diskussionen verkar ju ha varit igång ett tag så ni kanske har fått igång något? Jag skulle gärna vilja ha lite nya seglarkompisar att sticka ut med. Jag bor i Uppsala och har min IF-båt i Roslagens skärgård, i Furusundstrakten på ostkusten. Har ganska gedigen erfarenhet av överhavssegling med flera resor till Gotland och Åland samt en resa till Riga i Lettland.
MVH
Martin
 
Fortfarande intresserad?

Ditt inlägg är ju gammalt men... jag skulle också vilja segla och klättra på ostkusten. Har egen båt och en del klätterprylar, men inget rep dock.
MVH
Martin
 
vill oxå ut

Oj, inlägget är rätt så gammalt, men jag chansar. Jag är en tjej på 18 år som älskar segling över allt annat. Bor i Stockholmstrakten och vill efter studenten i vår ut på ett seglingsäventyr. Finns det någon som har tänkt samma tanke?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.