Scarpa T4

Det verkar som om Scarpa kommer med en ny telis-pjäxa till hösten. Så här skriver de om sin Scarpa T4:


---
An extremely lightweight model to satisfy the last
enthusiasts of the leather boot. Very soft while
bending both in toe and ankle the T4 is a boot which
is also suitable for a wide variety of back-country
styles.

It is designed for scandinavian mountain skitouring,
but the technical features of the plastic monocoque
construction will prove how far this model can go.

Its natural flexibility is accompanied by a lateral
stability beyond comparison with tradizional models,
as well as maximum impermeability, which allows you to
remain warm and dry even after proceeding over unbeaten
snow and off-track descents.

The inner boot has been improved thanks to the ergonomic
location of the padding. We have also produced the lady
version in which, maintaining the very same features and
performance, shell and inner boot are especially designed
for the lower-volume female foot.
---


/Björn
 
T4 men ny T2

T4 verkar vara en vettig sko, men mest intressant ser ny T2:eek:rna med tre spännen ut att vara. Kanske dags att skaffa ett par ny
 
Nya T2:an

Ska bli intressant (när de nu kommer...) att få ta reda på om Scarpa har fått en lite mer "skandinavisk" läst på sina skor.

/Anders B
 
T4 = Gamla T3

Jag har ett par gamla T3 utan kardborre längst upp (mycket lägre än årets modell) och de ser precis ut som de nya T4:eek:rna. Så så mycket nytt var det väl inte!

Men 3 spännen På T2 var det ju dax för, kluriga hemafixare har ju satt tre spännen på T2:eek:r länge;-)

Tycker fortfarande att gamla T1 är kunglig på topptur (de nya med gula förstärkningar är för hårda att gå på platten med:-( Men Gamla T1 or är ju numera = T2 så de nya T2:eek:rna blir nog trevliga topptursskor!
[Ändrat av fafner 2001-07-12 kl 16:17]
 
Nädå.

Nog menar jag T2:eek:r alltid. Som Peter Törnlind skriver har jag satt på extraspännen på mina T2:eek:r. Det spänne (över fotleden) som sitter på gamla T1:an funkar bra. Min fästmö monterade vanliga spännen över fotleden då vajermodellen blev för lång på hennes små pjäxor. Dessa spännen funkar också minst lika bra som vajermodellen.

"Amerikansk skoservice" i Stockholm utförde denna manöver åt mig.

Urban.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.