Klisterlappar i Scarpa T1 (water protection)

Hej!
När jag köpte mig ett par Scarpa T1:eek:r så följde det med 2st runda gummerade klisterlappar (ung. som laglappar till cykelslang).
Läste i den lilla foldern som följde med att lapparna skall sättas fast innan man åker, som vattenskydd.

Men var skall man sätta dem????
 
Det är nog tänkt att lapparna skall sitta över skruvarna som håller skftet fast i nederdelen av skon, alltså den led som gör att du kan böja benet framåt och som möjliggör skön gång i "walking-mode", dvs med det lilla spännet bakpå uppfällt.

Lapparna sitter kvar ungefär 30-40 minuter vid vanlig åkning eller följer med upp första gången du tar ur innerskon.

Jag har aldrig märkt av att pjäxorna läcker just på detta ställe trots gång i vattenpölar och slasksnö. Så de har nog en mer skyddande funktion för att inte skava sönder innerskon. Hade ju varit bra om de täckte skruven på insidan redan från fabrik...
 
Silvertejp...

Hallojs!

Min silvertejp lossnar bara. Har førsøkt att værma den innan sitter men aldrig kvar. Hur mycke vatten kan det egentligen komma in? Jag tror nog att fotsvett ær ett betydligt større problem æn leden på pjæxan.

Ha de och talka føtterna!
 
När jag köpte mina T1 fick jag berättat för mig att man skulle sätta lapparna under hälen och fram under foten (utanpå innerskon alltså). Detta för att skydda innerskon om man använder dem som typ skor/tofflor på en fjällstation eller likande.
/jh
[Ändrat av jhn 2002-03-26 kl 09:01]
 
:) Riktigt kul! Verkar vara en lika förvirrad försäljare som oss... OM de hade avsetts att användas till detta kan man verkligen fråga sig varför de är runda och varför de har så USELT klister.

Men det var en riktigt bra ursäkt för att "lura" dig att tro att killen/tjejen i butiken hade "koll" Tack!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.