Scarpa innersko att gjuta?

Efter att ha haft ordentliga problem med att få mina Scarpa T1:eek:r att sitta ordentligt på min problemfot førra året glømdes saken så bort. Tills nu...

Denna sæsong lær det bli många långa och framførallt KALLA dagar då de norska alperna sællan bjuder blidvæder. Då blir det TJI att åka i trånga, opassande telemarkkængor.

Dærfør har jag bestæmt mig før att satsa på ett par formgjutna en gång før alla. Nu ryktas det om att SCARPA kommer att ha en sådan till min sko (efter mailande med Telemark Pyreenees) før en rimlig peng. Men det var ju givetvis hoppløst att få nagot vettigt ut av varken Scarpa eller någon annan jag frågat...

Snælla: Ær det någon som sett denna bakbara innersko? Ær den værd att vænta på? Vilka andra alternativ har ni anvænt er av, ni som också har problemføtter? Någon annan formgjuten innersko som kan passa i T1:an?
 
Sula eller bootfitting

*Känner inte till formgjuten sko till Scarpa*

Däremot kan man naturligtvis gjuta sulor som passar i den vanliga innerskon. Det funkar bra för mig och ger bättre kontakt med skidan eftersom foten ligger still i skon. Observera att formgjutna sulor inte isolerar lika bra som orginalen = kallt.

Bootfitting = konsten att få innerskor och pjäxor att sitta bra på foten, kan verkligen innebära underveerk. Alpingaraget i stockholm är kungar på området, men av dina åäö att dömma är det långt till stockholm. Underskatta inte vad man kan göra med befintliga innerskor!

Mvh

/föhl
 
Är...

det månne detta som TP menar?
Raichle-Thermoflex-Overlap-Liner.JPG


Jag hittade detta på deras site däremot så hittade jag inget om att Scarpa skulle ha egna formabara innerdojjor, fast det kanske ligger i pipelinen...

/Anders B
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.