Scarpa innersko i tvättmaskin...

varför...

...vill du köra dom i maskin?
Ska du blöta ner dom så bör du nog nöja dig med lite fintvättmedel och handtvätt i ljummet vatten. Personligen skulle jag dock börja med att lägga dom i en plastpåse och sedan in i frysen några dagar. Är det bara doftproblem du har kan det räcka.
// Oskar
 
Jepp, flera långa turer har satt sina doftspår i mina T3or. Bra tips med frysen, har hört det förut men hade glömt det. Ska prova försiktig handtvätt och sedan frysning.
 
För några år sedan

iBjorn; sa:
Törs man köra det, hur varmt och vilket program isåfall :)

För några år sedan så krockade jag och en god vän, han är det fortfarande, i pisten efter ett missförstånd och jag skar ett rejält jack i mitt vänstra knä på hans stålkanter.

Nåväl det blödde ymnigt och innerskon på mina gamla Garmount Extremo blev hyfsat blodbemängd och därav väldigt styv efter det att blodet koagulerat.

Hemkommen så tvättade jag innerskon i maskin på 30 grader C med Grumme tvättsåpa. Det gick utmärkt och pjäxorna gjorde tjänst tre vintrar till, de är dock nu kasserade, och det berodde inte på innerskona.
 
T1 i maskinen

Jag har då kört mina svarta T1:eek:r i tvättmaskinen (innerskorna altså) ett par gånger, 30 grader ylletvätt och dt har då inte hänt nått-

Men nya moderna skor som man skall värma upp är jag lite skeptisk till att köra i maskin.
 
Detta har jag funderat på länge då mina slalompjäxor sedan några år drabbats av nån skum odör inifrån.
Nu ska jag testa 30 grader och fintvättmedel, sedan skotork och till sist frysen så ska vi se om det hjälper.
30 grader kan väl inte göra något även om man har en värmegjuten. En svettig fot lär väl vara bra mycket varmare.
 
Tee tree oil?

Om det är odören som är problemet, testa att pensla på lite tee tree oil. Man kan ofta få tag i det i hälsokostaffärer och det brukar effektivt ta bort de värsta dofterna - även när det luktar riktig kamel!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.