Scarpa T1.

Funderar på att införskaffa nya T1:eek:r i år och har en fundering på storleken. Jag har nu ett par T2:eek:r i storlek 9,5 vilka sitter perfekt. Är storleken på T1:eek:rna samma som på T1:eek:rna? Det skiljer ju från märke till märke men kan det skilja även mellan dessa båda telisskor?

Någon som provat och kan jämföra?

MVH /Urban.
 
ooops!

Det blev visst lite fel när man försöker sig på fantomfart på tangentbordet. Det skall naturligtvis vara om T2:eek:rna storlek direkt kan översättas till T1:eek:rna. T1:eek:rna är ju billiga på sportsnet.

Urban.
 
Samma storlek

Jo, det är samma storlek, i alla fall när dom är nya.

Dock har T2 större tendens att töja sig än T1. Deta beror dels på mjukare innersko, men också på att T1 9,5 har samma skal som storlek 10, medan T2 9,5 har samma plastskal som storlek 11.

Jag har haft båda, i storlek 9,5. T2:an var lite trång i början, sen blev dom lagom och nu är dom för stora. T1:an har suttit perfekt hela tiden.

Tänk på att släppa på bindningen när du byter pjäxor. T1 är längre och sitter hårdare i bidningen.
 
Det verkar stämma bra.

Tack för din feedback. Jag har nu provat T1:eek:rna både strl. 9,5 och 10. I bägge skorna nuddade tårna längst fram (något mindre i 10:eek:rna) så det blir nog strl 10 (om det blir byte vill säga). Jag hade endast ett par 200gr ullfrotté orginal på mig så om skorna töjer sig en aning samt att jag använder en något tjockare socka så blir det nog perfekt.

Urban.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.