Satsa på rejäl mat !

Vid några få övernattningar så kör jag med lite bättre mat, den är tung, men tyngre är längtan efter riktig mat...

Bilagor

• SANY0682.jpg
    SANY0682.jpg
    67.6 KB · Visningar: 1,302

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Per definition

är ätliga rötter mat! ;-) Så lillspöket får läsa på. Chips och godis är däremot tveksam mat, fråga Klager om dess E-n.

Ok, maten kan jag väl förstå, men tallriksunderlägg och fotogenlampa? Det är väl att ha det lite väl bekvämt? ;)

Mvh /Joel

Inget fel

men bra lite i påsen.......d v s nettokilopriset blir ruskigt högt....eller för att vara ärlig, man får vad man betalar för....

god=tung

Vid några få övernattningar så kör jag med lite bättre mat, den är tung, men tyngre är längtan efter riktig mat...

men det beror ju oxå på hur låååångt maten ska släpas på :)
Jag ska själv aldrig, aldrig, aldrig mer vilja bära med bara riktig mat. Denna gång åkte kassler, korvring, bacon, medwurst, fläskfileèr, ris, makaroner, mjöl för bakning *s* raggmunk, ölkorv, sylt, socker, minst 1 kg godis, tungt. Ja visst! fy f-n.va tungt..öl,wiskey, lakritsshots, coca-cola you name it!
Säkert 22-25 kg. Jag tyckte riktigt synd om mig själv.....

Men visst är det härligt lyxigt att kunna få käka gott!

men det beror ju oxå på hur låååångt maten ska släpas på :)
Jag ska själv aldrig, aldrig, aldrig mer vilja bära med bara riktig mat. Denna gång åkte kassler, korvring, bacon, medwurst, fläskfileèr, ris, makaroner, mjöl för bakning *s* raggmunk, ölkorv, sylt, socker, minst 1 kg godis, tungt. Ja visst! fy f-n.va tungt..öl,wiskey, lakritsshots, coca-cola you name it!
Säkert 22-25 kg. Jag tyckte riktigt synd om mig själv.....

Men visst är det härligt lyxigt att kunna få käka gott!

Tack anjoua för en härlig matlista, du vet vad en människa kräver, för att spara vikt kan man ju se till att spriten är i flera 5- litersdunkar,istället för flaskor, skippa makaronerna, mjölet, och riset, samt hänga öl-korvringarna runt halsen, stoppa fileerna, kasslern,baconet,medvurstarna,godiset i fickorna på jackan o brallorna, då slipper du ju släpa på det i ryggsäcken...detta tips får även lättpackarna ta till sig om de vill, vassego !:)

Bra jobbat Peter, det är så en vildmarksmänniska dinerar "ute"

Lite kokekaffe och en liten virre innan man törnar in och upplevelsen är total =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips