Sammanställa alla MapEdit-kartor?

Finns det intresse av att samla ihop alla hemritade MapEdit-kartor till ett enda kartset som läggs ut på lämplig site och uppdateras då nya bidrag trillar in?

Och hur många personer finns det egentligen som ritar egna MapEdit-kartor över Sverige? Är det bara jag eller finns det fler?

/Henrik Andersson

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
rita kartor

Jag tror fler vore intresserade om man visste att det gick att rätta fel i vägdatabasen och ta bort routing för vägar som inte kan köras på.

Går det?

hejons

Enkel handledning på svenska?

Om jag kunde lära mig hur man gör skulle jag gärna bidra. Finns det någon som kan skriva en enkel steg-för-steg-beskrivning för de vanligaste ändringarna?

Får tacka för det fina initiativet, verkligen intressant, speciellt med västra Jämtlands delen!

Sen vore det ju kul att på sikt kunna bidra, om bara någon kunde lämna förslag på frågan som ställdes i en annan tråd här:

"Är det någon som har koll på hur man editerar date filen så att man kan få MapEdit att läsa in en karta med RT90 som bakrund så man kan editera efter den?"

/Ulf

JAg såg på mapedits egen sida ,i gästboken, att signaturen Stefan ställde den frågan till mapedits författare men han svarade att han inte hade tillgång till uppgifter om RT90. Får han det kanske han kan göra något.

Jonas

Grön karta i map Edit

Det var jag som ställde den!
Är det någon som har koll på RT 90 och kan hjälpa till med detta för det är ju något som alla vi karttokiga har nytta av!
/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips