Sällskap till Mumbai

Ikväll kläckte jag idén att ta sig från Malmö (går från Göteborg och Stockholm också) till Belgrad med flygbolaget Wizzair, för vidare färd mot Mumbai med cykel. Förutom Serbien och Indien kommer vi då cykla i Bulgarien, Turkiet, Iran och Pakistan. Genom en snabb titt på flygbolagets hemsida kom i alla fall jag fram till att resan med cykel från Malmö till Belgrad skulle kosta 600 kr. Förövrigt kommer vi säkerligen att ta oss fram med andra transportmedel också. Jag är inställd på att ge mig iväg om minst en vecka och inte så jättelång tid därefter. Finns det någon som har lust och möjlighet att följa med på denna resa? MVH Atli

Sällskap...Indien

Ikväll kläckte jag idén att ta sig från Malmö (går från Göteborg och Stockholm också) till Belgrad med flygbolaget Wizzair, för vidare färd mot Mumbai med cykel. Förutom Serbien och Indien kommer vi då cykla i Bulgarien, Turkiet, Iran och Pakistan. Genom en snabb titt på flygbolagets hemsida kom i alla fall jag fram till att resan med cykel från Malmö till Belgrad skulle kosta 600 kr. Förövrigt kommer vi säkerligen att ta oss fram med andra transportmedel också. Jag är inställd på att ge mig iväg om minst en vecka och inte så jättelång tid därefter. Finns det någon som har lust och möjlighet att följa med på denna resa? MVH Atli

Spännande!
Har du varit i dessa länder tidigare? Har du cyklat på detta sätt tidigare?

Anette Grinde

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
häftigt! hur ser läget ut i pakistan just nu?

Min fråga också. Jag skulle också vilja cykla i pakistan, men gör det inte för att säkerhetsläget verkar vara skit. UD avråder från alla icke nödvändiga resor dit. Jag vet inte om UD överdriver risken eller inte. Här är iaf en länk du kan läsa vad UD tycker: http://www.swedenabroad.com/Page____30431.aspx

Sydöstra Iran verkar också vara osäkert. Kidnappningar sägs ha förekommit.

De här ställena kan du ju undvika genom att till exempel ta båten från södra iran till dubai, och flyga därifrån till någonstans i indien, men det kanske pajjar lite av det häftiga med din resplan?

Hoppas att resan blir av! Håll oss gärna uppdaterade vad du tänker göra :)

Se till att resan blir av nu!
Jag ser fram emot att läsa om det eftersom jag själv planerar att cykla genom Asien i vår. Överväger om det är lättast att cykla runt Afghanistan och Pakistan men det hade varit en upplevelse att se länderna. Uppdatera oss med jämna mellanrum och skriv gärna någon form av blogg!

Lycka till / Basse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips