Ryggsäck

nu när allt ska gå så fort även i friluftslivet så är det tid som gäller hålla, då har jag haft lite fantasi på Ryggsäckar där du kommer till den plats där du ska sova så är det bara att lägga ryggsäcken på marken lockändan upp och så dra man i ett snöre så kommer tältet upp, köket lika så och maten i en tablet form som man bara häller på en droppe vatten så har man mat och så kan man gå och sova sen.

nå vad tycker ni om denna fantasi?

nu när allt ska gå så fort även i friluftslivet så är det tid som gäller hålla, då har jag haft lite fantasi på Ryggsäckar där du kommer till den plats där du ska sova så är det bara att lägga ryggsäcken på marken lockändan upp och så dra man i ett snöre så kommer tältet upp, köket lika så och maten i en tablet form som man bara häller på en droppe vatten så har man mat och så kan man gå och sova sen.

nå vad tycker ni om denna fantasi?

Låter som om vildmarkslivet då skulle förlora en stor del av sin tjusning.

Erik.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Konstruera och sälj!

Som du säger, nu när allt ska gå så fort så tror jag att det finns en gigantisk marknad.
Men jag skulle inte köpa.......
Jag vill ha lugn och ro (som Ferdinand under korkeken).

1984...
Fast nog har man klurat lite på att konstruera ett tarptent med ramryggan som bas.
En tältände fäst i ramförlängaren, en takdel som rullas ut därifrån och två sidoflikar
fastsydda i den. Regnskyddet över remmarna, så kan det regna på sedan. Kan nog bli bra, då gånger man inte kan räkna med fästen åt hängmattan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips