Ryggsäck som handbagage på flyget

Gungner

Hej

Jag vandrar en del, reser med flyg och har allt med mig i handbagage Inkl tält. Jag använder en Klättermusen Gungner 50l som är 56 cm hög. Dessutom har jag en liten 9L Kraka som jag fäster på toppen. Har en del kläder på mig och fyller upp mat vid ankomst. Funkar bra för en vandring på en ca 5-6 dagar om du har en liten sovsäck och det är sommar-vår

Hmg

Du kan också prova med en HMG. Dom mindre storlekarna funkar som handbabage, och är mycket lättare än en Klättermusen.

Klättermusen Gungner 40L är 55 cm hög

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag använder också "jacktricket", särskilt om jag märker att handbagaget vägs. Jag tror t o m att det säljs dedikerade jackor med extra stora fickor för att komma runt incheckning.

Ett annat knep är att ta bort ryggsäckens toppficka (om det är möjligt) för att pss få säcken att se mindre ut.

//Rickard//

Hej! Jag hittade denna artikel som visar olika alternativ för backpacker ryggsäckar som kan användas som handbagage. Hoppas det hjälper!

https://travelhacker.se/resehacks/backpacker-ryggsack-som-handbagage-den-ultimata-guiden/

Nu tänker jag vara tråkig.
Din egen site, eller någon väns? Eller är den särskilt bra? Det var ju egentligen bara 3 olika ryggsäckar och alla av märket Osprey, så jag tycker kanske inte direkt att det var "den ultimata guiden". Dessutom har du lagt in samma svar till 3 andra snarlika trådar.

Använde min Berghaus voyager 55 + och den klarade SAS mått med god marginal på vägen ut men inte på vägen hem (vilket ingick i "planen"). Packningen vägde 5,5 kg.

Anpassade säcken på följande sätt:

1) Drog till tamparna längst ner på säcken så att bottenfacket drogs ihop och "försvann helt" => att säcken blev ca 56 cm lång.

2) Drog ihop sidotamparna till max för att minska bredden och hålla bälgfickorna på plats.

3) Använde inte facket i topplocket och drog ner topplocket så långt det gick.

På vägen hem åkte den som specialbagage för första gången i sitt liv och for i väg i ett eget tråg (välskyddad).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips