Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ryggsäck och blött tält
- Trådstartare mikeon
- Start datum
Tack för alla svar
Kul att få lite hjälp att fundera. Jag ska nog titta efter lätta vattentäta påsar. Alternativet kan ju vara att hänga tältet eller i alla fall yttertältet i sin påse över, under eller på sidan av ryggsäcken. Jag får pröva mig fram och se vad som passar mig bäst, när jag väl har bestämt mig för vilken ryggsäck det ska bli.
Kul att få lite hjälp att fundera. Jag ska nog titta efter lätta vattentäta påsar. Alternativet kan ju vara att hänga tältet eller i alla fall yttertältet i sin påse över, under eller på sidan av ryggsäcken. Jag får pröva mig fram och se vad som passar mig bäst, när jag väl har bestämt mig för vilken ryggsäck det ska bli.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Tack för alla svar
Skaffa sopsäckar och använd som fuktspärr. Billigt och bra och väger inte många gram.
/J
mikeon; sa:Kul att få lite hjälp att fundera. Jag ska nog titta efter lätta vattentäta påsar. Alternativet kan ju vara att hänga tältet eller i alla fall yttertältet i sin påse över, under eller på sidan av ryggsäcken. Jag får pröva mig fram och se vad som passar mig bäst, när jag väl har bestämt mig för vilken ryggsäck det ska bli.
Skaffa sopsäckar och använd som fuktspärr. Billigt och bra och väger inte många gram.
/J
Re: Re: Tack för alla svar
Instämmer att soppåsar fungerar ganska bra, är billiga och lätta - men vid längre turer blir det lätt småhål och revor.
För övrigt verkar inte Tatonkas lätta vattentäta packpåsar finnas längre på Naturkompaniet, som någon tidigare påstod. Nu är det tyngre doningar som gäller...
joru; sa:Skaffa sopsäckar och använd som fuktspärr. Billigt och bra och väger inte många gram.
/J
Instämmer att soppåsar fungerar ganska bra, är billiga och lätta - men vid längre turer blir det lätt småhål och revor.
För övrigt verkar inte Tatonkas lätta vattentäta packpåsar finnas längre på Naturkompaniet, som någon tidigare påstod. Nu är det tyngre doningar som gäller...
Re: Re: Re: Tack för alla svar
Är själv ute efter en ny lätt vattentät packsäck och såg att Tatonkas lätta säck finns på http://www.sportsnet.se.
/Jesper
pecka; sa:För övrigt verkar inte Tatonkas lätta vattentäta packpåsar finnas längre på Naturkompaniet, som någon tidigare påstod. Nu är det tyngre doningar som gäller...
Är själv ute efter en ny lätt vattentät packsäck och såg att Tatonkas lätta säck finns på http://www.sportsnet.se.
/Jesper
Re: Re: Re: Tack för alla svar
Dubbla sopsäckar löser det problemet. Om tyngre hårdvara ändå önskas så är Klättermusens innersäck till Mjölner 100 både stor och lätt och tät.
J
pecka; sa:joru; sa:Skaffa sopsäckar och använd som fuktspärr. Billigt och bra och väger inte många gram.
/J
Dubbla sopsäckar löser det problemet. Om tyngre hårdvara ändå önskas så är Klättermusens innersäck till Mjölner 100 både stor och lätt och tät.
J
Tatonka
Den "någon" som påstod det var jag. Senast förra veckan var jag inne på Naturkompaniet på Kungsgatan i Stockholm och då fanns Tatonkas säckar.pecka; sa:.....
Re: Re: Re: Re: Tack för alla svar
Stort tack för tipset! En liten kommentar dock: De säljs även på http://www.globetrotter.de och där finns även några omdömen från köpare inlagda. En köpare nämner att säckarna inte verkar helt vattentäta vid ihållande regn. Låter lite oroande...polarhund; sa:Är själv ute efter en ny lätt vattentät packsäck och såg att Tatonkas lätta säck finns på http://www.sportsnet.se.
/Jesper
Liknande trådar
- Svar
- 2
- Visningar
- 463 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg