Ryggsäck 100l typ Berghaus Vulcan

Kanske inget för "märkes bögar" men den fungerar ok, som vanligt så får man vad man inte betalar för..
packar man under 30 kg så är den bra för det priset.:)

Detta har inget med märkesfixering att göra. Produkten är helt enkelt undermålig. Även om den är relativt billig får man inte ens vad man betalar för.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ligger en begagnad ryggsäck ute på locket för tusen kronor under beteckningen "Berghausen" med samma bild som i annonsen för kopiorna men just i den här annonsen talas det om "Försvarets ryggsäck som amfibiekåren använder." och det står att det ska vara en Berghaus Vulcan.

Kommer kopian också i fyra fasta rygglängder?

Finns ingen anledning att köpa (ev. bristfälliga) kopior när du faktiskt kan köpa originalet för nästan samma peng i UK, vilket även nämnts tidigare i den här tråden. Kolla in tex shop-outdoors priser på
Berghaus Vulcan 1 & 2, Atlas och Crusader. Toppenservice och snabb leverans (ca 3 dagar).

Cannonball

Gäst
Vad är det som skiljer mellan berghaus vulcan 1 & 2?
Någon som har koll på det?

Lär er läsa!

Napalm (Erik Enqvist) skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av seobserver
"Inte ens det Troy. En av mina sagesmäns ryggsäck gick sönder efter 3km med 10 kg i. Det är Obra!"

Gick sönder efter 3 km med 10 kg? Då hade du ju klarat dig bättre med en ICA kasse.
Slut citat

Observera Erik jag har ingen, avser inte skaffa någon och har aldrig påstått att den var min.
Jag tycker synd om skolgrabben som blev lurad på styft 1500: med frakt för skit, närsom han kunde fått ett original från England för samma peng, vägjord och i rätt storlek, med garanti.

Kvaliten på dom här piratsäckarna kan ju variera lite men det är i många fall crap.

Jag har en brittisk PLCE , haha - original - satan vad den gått hundratals mil.
Dessa ligger runt 1000-1500 i piratvariant och dom kan aldrig tävla med originalet.

Inte en suck min är från 1990 och har varit med om del.

Vad är det som skiljer mellan berghaus vulcan 1 & 2?
Någon som har koll på det?

När man lägger dem bredvid varandra förefaller bäranordningarnas fästmått vara olika. De påstår ju att säckarna passar bärare med olika kroppsmått.
Säckar med axelremmarna för tätt mot bärardelen av säcken kan inte jag bära, å andra sidan är det eländigt med för långt mellan de fästpunkterna oxså.

Någon man också ska komma ihåg är att alla behandlar sin utrustning olika och därmed kan upplevt värde (i förhållande till priset) variera stort.

Jag har haft en Karrimor Condor 60-100 i ca 25 år (en erkänd slitvarg från 80-talet, innan Karrimor såldes och blev skit).. Den har varit med om mycket och jag har burit tung packning utan minsta problem. Inte alls lika bekväm som dagens bärsystem dock och därför har den endast använts till träning senaste 5-10 åren. Jag lånade ut den till en bekant i våras som lyckades totalförstöra ryggan på en helg. Bland annat var kompressionsremmar avslitna och fästen till ryggskenorna knäckta. Ryggsäcken har gått sönder på ett sätt som jag i min vildaste fantasi inte kunde föreställa mig var möjligt med "normal" användning.

Cannonball

Gäst
När man lägger dem bredvid varandra förefaller bäranordningarnas fästmått vara olika. De påstår ju att säckarna passar bärare med olika kroppsmått.
Säckar med axelremmarna för tätt mot bärardelen av säcken kan inte jag bära, å andra sidan är det eländigt med för långt mellan de fästpunkterna oxså.

Jag tänkte på version 1 vs 2.
Du kanske menar storlek 1 och 2?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips