Ruttberäkningsproblem med 60C

Min 60C har börjat trilskas.
Om jag ”visar grundkartan” sker ruttberäkning på denne och inte på CitySelect som faktiskt finns inladdat och också visas!

Om jag döljer grundkartan får jag felmeddelandet
”Ruttberäkningsfel: Inga vägar nära startpunkten.” (befinner mig på en väg som grundgartan saknar).

Alltså syns CitySelect på skärmen, men den används inte.

Jag har provat med master reset, men det hjälpte inte.
Mjukvaran i GPSen är ver 4.00

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Ruttberäkningsdata?

Har du även överfört ruttberäkningsdatat när du överfört City Select-kartorna till Din GPS?

I fliken Kartor i Mapsource finns det en checkbox längst ner där Du sätter en bock om Du ska kunna göra ruttberäkningar i Din GPS.
/Leffe

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Ruttberäkningsdata?

svlcm; sa:
Har du även överfört ruttberäkningsdatat när du överfört City Select-kartorna till Din GPS?

I fliken Kartor i Mapsource finns det en checkbox längst ner där Du sätter en bock om Du ska kunna göra ruttberäkningar i Din GPS.
/Leffe
:-(
Ja tusan, den finessen har jag glömt!

Har aldrig velat överföra utan ruttberäkning, så jag vet inte varför jag inte hade det förbockat. Kanske på något sätt när jag strulade med friluftskartan...

Hur som helst, nu funkar det. TACK!
:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips