Problem med G7toWin

Jag har inte använt G7toWin på länge, och när jag skulle ta en bitmap bild av displayen (Ctrl D) på min Garmin 60C, så räknas inte raderna uppe övre i vänstra hörnet på datorn. Efter ett tag kommer ett felmeddelade på bildskärmen

USB Error: Wait Compleate: Error waiting for overlapped I/O.

Övriga kommandon funkar. Jag har installerat om programmet och uppgraderade till A00.200f Sep 8 2006 och installerat om Garmin USB drivrutin.

Ställer jag om till seriekommunikation och ansluter seriesladden så funkar det.

Någon som har någon teori om varför det inte funkar längre ?

EDIT ska man göra en master reset på GPSen ?

Per Brune

[Ändrat av Brune 2006-10-03 kl 19:43]

Jag har någon gång haft problem med skärmdump i G7ToWin men det har löst sig när jag försökt igen.

Ett alternativ till att felsöka är att prova med Garmin xImage för skärmdumparna istället.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har ver 2.0 2.1 och 2.3 av xImage sparade, men jag har aldrig installerat och provat vad programmet kan (skam på ljusa dan). Men nu ska det bli ändring på detta.

Jag körde med seriekommunikationen i G7towin och det gick bra, även om det är lite slött och det är onödigt att behöva byta sladd.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips