Rogenstugan

Hur är det med STF's Fjällstuga i Rogen egentligen?

Den brann ner för något år sedan, det vet jag. Men har man ordnat någon ny? På http://www.merasverige.nu står det kort och gott att den har brunnit ner. I vandrarhemsboken som STF skickar ut står att det finns en stuga med 6 bäddar osv. Den är utmärkt på min nyinköpta fjällkarta med tillägget "Begränsad service 2002". Någonstans har jag läst att STF lånar länsstyrelsens stuga i området men jag minns inte exakt.

Vågar man planera sin vandring via Rogen i sommar?
(Grövelsjön - Tänndalen är våra planer i år).

Tacksam för svar. /Robert

Förra året fanns det en stuga där i alla fall. Jag tror att den är flyttad lite i förhållande till den gamla (inte långt). Men om det är STF som driver den vet jag inte. Men det bör ändå finnas möjlighet till övernattning.
[Ändrat av KLAGER 2002-07-04 kl 09:34]

Jo!

Dom har lånat en stuga i närheten. Västerut tror jag.
Kanske det är länsstyrelsens...vet inte.
/BAX

Hej, tidigare lånade STF en stuga av Länsstyrelsen. När jag var där i vintras var den stängd eftersom STF inte fick låna den längre. Man kan istället hyra rum i Kärringsjön, några km öster om Rogen (titta på din karta).

God tur.

Med viss osäkehet

Jaha, verkar som det bästa sättet är att gå dit och kolla samt vara beredd på att gå till Kärringsjön istället, det går ju bra. Hoppas bara att man kan komma oanmäld. Tänkte gå så lätt som möjligt, dvs ingen sovsäck utan bara ett reselakan. Inte mycket värme i den om man tvingas till att sova under bar himmel... Ett litet kök tar jag dock med mig, tror jag...

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg