resesällskap sthlm-malmö augusti

HEJ
jag funderar på att cykla sthlm-malmö med start i början av augusti. det skulle vara skönt med lite pepp på vägen. vill i största utsträckning tälta och kommer ha stormkök med mig. är ingen elitcyklist, nöjer mig nog med MAX 10 mil per dag.
det låter väl skoj?!
obs.jobbiga personer undanbedes!!!
kram!
 
aha!
under ngn vecka?
det låter ganska snabbt i mina öron, men jag kanske misstar mig.
har du cyklat biten förr?
har du funderat något på vilken väg du ska ta?
 
Ja, nej . kommer alltså inte cykla hela vägen ner till Malmö - ska till Falköping. Så en bit sällskap ev då. Det tar en vecka i ganska lugnt tempo, tro jag.

Ev ska jag förbi nässjö och hälsa på en kompis, det är väl enda planen eg...
 
Hej Ingrid,


Jag ska cykla från Stockholms- (Katrineholms-)trakten vid exakt samma tid! Hem till Malmö ska jag, men lär knappast hinna cykla hela sträckan innan semestern tar slut (15:e) - så det blir nog att man får ta tåget någonstans längs vägen...

Vet inte exakt vad som avses med jobbig, men jag tycker folk väldigt sällan sagt till mig att jag är jobbig - och oftare till andra. Brukar försöka sprida lugn och harmoni bäst det går. Går det inte bra så är jag tyst och håller mig ur vägen, åtminstone.

Det som kanske är jobbigt är att jag är relativt oerfaren av långfärdsturer av detta slag. Jag cyklar dagligen och har varit på ett flertal mindre cykelutflykter. Det är dock första gången som jag är borta en längre period än 2-3 dagar till cykel... Får jag punktering kommer jag laga det långsamt - går det för långsamt är det såklart bara för er att cykla vidare. Jag tänkte ju utföra resan ensam från början ändå!

//Jonathan
 
lars & jonthan,
det är väl en fantastisk plan egentligen att man tar sällskap när det passar och om tempot passar. jag skulle tycka det vore skitkul att hooka med er från början eller på vägen.

vad gäller "nivån" på cykling är jag nog på samma som J, ungefär.... tyvärr har jag inte möjlighet att cykla varje dag men när jag får chansen cyklar jag kors och tvärs över stan (sthlm) och jag har varit på ett par kortare turer med tält och grejer.

var håller ni hus dessförinnan? är ni här i krokarna eller ute på vift?
 
var håller ni hus dessförinnan? är ni här i krokarna eller ute på vift?
Fängslad i ett kontor i Malmö, sedermera i en kostym på en släktfest... :(

Jag kan tyvärr inte mötas upp förrän efter den 7:e, och då cyklar jag gärna så snart som möjligt, eftersom jag måste vara i Malmö den 14:e (tar tåget samma dag)... Kan självfallet vänta till runt den 10:e, om inte Lars kunde dessförinnan, men ju tidigare desto bättre. Den 12:e känns dock lite väl tajt...
 
Men hörreni - det är bättre att ni drar tidigare då! Jag slutar jobba på morgonen den 12:e i Norrtälje och måste sen lämna nycklarna till lägenheten etc - kommer antagligen inte börja cykla förrän på kvällen och därmed inte nå Stockholm förrän de 13:e! Det blir för sent för er.

Jag är van att cykla själv så det gör inget!

Lars
 
tråkigt lars, men det kanske är bäst så.
och du jonathan, hur får du med cykeln upp? jag har forskat i saken och det verkar bara finnas sjukt få tåg man kan ta med hojjen på.
 
Men hörreni - det är bättre att ni drar tidigare då! Jag slutar jobba på morgonen den 12:e i Norrtälje och måste sen lämna nycklarna till lägenheten etc - kommer antagligen inte börja cykla förrän på kvällen och därmed inte nå Stockholm förrän de 13:e! Det blir för sent för er.
Ah, det var lite synd. Nåväl, vi ses kanske i något annat hörn av världen någon gång i framtiden.
tråkigt lars, men det kanske är bäst så.
och du jonathan, hur får du med cykeln upp? jag har forskat i saken och det verkar bara finnas sjukt få tåg man kan ta med hojjen på.
Vägen upp åker eller kör jag bil, så det är inga problem att få med cykeln åt det hållet. Fick uppfattningen att man kunde ta med cykeln på vilka tåg som helst, om man köpte "cykelbiljett" för runt 250 kronor... Det tål att undersökas vidare. Tack för varningen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
förgätmigej Resesällskap Långcykling 0
hannulan Resesällskap v30-32 Långcykling 0
seb quick Cykla Madagaskar eller Balkan- resesällskap sökes! Långcykling 1
Magnus 1978 Resesällskap sökes (cykel) Långcykling 0
kronan83 Söker resesällskap Långcykling 11
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Anette Grinde Bästa cykelbutiken i Sthlm Långcykling 1
hannulan Cykelaffär Sthlm Långcykling 10
Flyrib Cykelväg Sthlm-Vaxholm Långcykling 9
hannulan Sthlm - Göteborg Långcykling 8
Exupérance Cykelaffärer i Sthlm Långcykling 12
StefanP- Bra cykelverkstad i sthlm? Långcykling 4
Everard Sthlm - Polen - transport av en cykel Långcykling 0
RichardXVI ruttförslag sthlm-arvika Långcykling 2
Swedish Berman sthlm - zaragoza Långcykling 1
Swedish Berman Sthlm - Norrtälje Långcykling 4
på två hjul/ sthlm Långcykling 0
sunshine Vägval Sthlm-Mora? Långcykling 10
Andrez Cykelverkstad i sthlm? Långcykling 1
tobbe.m sthlm-malmö Långcykling 12
Carpetride cykla Sthlm-Jönköping Långcykling 2
Gaban Cykla Bergen-Sthlm Långcykling 1
Motionscykling i Sthlm Långcykling 3
prnilla Mountainbikespår Sthlm Långcykling 1
millamill mtb-klubb i sthlm Långcykling 3
millediablo Sthlm - Bergen på cykel Långcykling 11
Lea262 Upplev naturen mellan Malmö och Mörlunda på cykel Långcykling 0
thureb Cykelhighway Malmö-Lund Långcykling 0
Kvadding Malmö - Tjeckien (Trutnov) Långcykling 7
chicole Malmö - Indien på cykel Långcykling 20
Nitsson Cykla från Stockholm - Malmö, har några blandade frågor Långcykling 6
matildasofia Cykla från Malmö till Göteborg Långcykling 1
bakemonster Planerar Malmö - Paris 2010/2011 Långcykling 2
.:matilda Tips på Skånecykling (Malmö-Simrishamn) Långcykling 10
magnuswelroos Malmö-Bryssel Långcykling 1
Toft Malmö - Amsterdam Långcykling 3
some0neelse Haparanada - Malmö Långcykling 7
Martin O Ledig tjänst i cykelaffär, Malmö Långcykling 0
Flafa Cykla till Malmö Långcykling 3
Cykla från Båstad till Malmö Långcykling 0
mats108 malmö-khamn-helsingör-hborg Långcykling 2
Grus grus Cykelaffärer i Malmö Långcykling 10
pgy Narvik - Malmö Långcykling 2
pgy Narvik - Bergen - Oslo - Malmö Långcykling 3
Boelle Lift Malmö-Vätternrundan t/r ? Långcykling 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.