Resesällskap sökes (cykel)

Jag heter Magnus, är 30år och nybörjar-långfärdscyklist, precis köpt min cykel. Jag är lite envis men ändå ganska lättsam och trevlig att ha att göra med =) Jag söker resesällskap inför min eventuella långcykling från Umeå till Prag i Juni och början av Juli 2008.

Om resan blir av eller inte beror lite på om jag hittar någon/några trevliga typer som vill göra mig sällskap under delar av/hela resan. Då jag är student kommer jag leva under en tight budget vilket innebär tältboende samt egen matlagning.

Min plan är att cykla ca 10 -12 mil/dag de dagar jag cyklar för att sedan tillbringa några dagar på olika orter för att utforska trakten och göra lite olika saker. T ex är jag sugen på att utforska grottorna i Iggesundstrakten samt eventuellt ta en sväng i någon skärgårdi kajak eller segelbåt fJag är öppen för roliga förslag!!!

Jag kommer under resan att besöka vänner i Sundsvall och Stockholm i några dagar. Efter att jag lämnar Sverige upphör också min nuvarande plan och jag är ytterst öppen för förslag. Jag skulle även vara öppen för att lämna Sverige redan i Stockholm och cykla Baltstaterna söderut alternativt inkludera Göteborg i mina planer.

Lite tankar om resplanen...
Preliminärt kommer min avresa från Umeå ske Lördag 7 eller Söndag 8/6. I Sundsvall kommer jag eventuellt ha min första anhalt för att resa vidare mot Stockholm den 11 eller 12/6.
Efter några dagar i Stockholm kommer jag bege mig söderut för att fira midsommar på någon trevlig plats. Jag beräknar lämna Sverige ca 27 eller 28/6. Från att jag lämnar Sverige fram till 11/7 är mitt enda fasta mål att nå Prag och jag är helt öppen för förslag på sträckning. Avresa kommer inte ske före den 7/6 men kan eventuellt ske senare om det passar dig bättre. (I så fall kanske jag firar midsommar i Sthlm)