Resesällskap sökes (cykel)

Jag heter Magnus, är 30år och nybörjar-långfärdscyklist, precis köpt min cykel. Jag är lite envis men ändå ganska lättsam och trevlig att ha att göra med =) Jag söker resesällskap inför min eventuella långcykling från Umeå till Prag i Juni och början av Juli 2008.

Om resan blir av eller inte beror lite på om jag hittar någon/några trevliga typer som vill göra mig sällskap under delar av/hela resan. Då jag är student kommer jag leva under en tight budget vilket innebär tältboende samt egen matlagning.

Min plan är att cykla ca 10 -12 mil/dag de dagar jag cyklar för att sedan tillbringa några dagar på olika orter för att utforska trakten och göra lite olika saker. T ex är jag sugen på att utforska grottorna i Iggesundstrakten samt eventuellt ta en sväng i någon skärgårdi kajak eller segelbåt fJag är öppen för roliga förslag!!!

Jag kommer under resan att besöka vänner i Sundsvall och Stockholm i några dagar. Efter att jag lämnar Sverige upphör också min nuvarande plan och jag är ytterst öppen för förslag. Jag skulle även vara öppen för att lämna Sverige redan i Stockholm och cykla Baltstaterna söderut alternativt inkludera Göteborg i mina planer.

Lite tankar om resplanen...
Preliminärt kommer min avresa från Umeå ske Lördag 7 eller Söndag 8/6. I Sundsvall kommer jag eventuellt ha min första anhalt för att resa vidare mot Stockholm den 11 eller 12/6.
Efter några dagar i Stockholm kommer jag bege mig söderut för att fira midsommar på någon trevlig plats. Jag beräknar lämna Sverige ca 27 eller 28/6. Från att jag lämnar Sverige fram till 11/7 är mitt enda fasta mål att nå Prag och jag är helt öppen för förslag på sträckning. Avresa kommer inte ske före den 7/6 men kan eventuellt ske senare om det passar dig bättre. (I så fall kanske jag firar midsommar i Sthlm)

Någon gång kring den 11-13/7 kommer jag möta min flickvän i Prag för att cykla runt i Tjeckien, Ungern och eventuellt Österrike under ca tre veckors tid. Sedan hoppar vi enligt plan på järnfågeln och flyger hem,,, Norrland kallar!

Tveka inte att höra av dig i fall du är sugen på att haka på delar eller hela resan. Du kan svara genom att göra ett inlägg eller skicka ett meddelande direkt till mig. Kom med förslag!!!

Mvh

Magnus
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seb quick Cykla Madagaskar eller Balkan- resesällskap sökes! Långcykling 1
förgätmigej Resesällskap Långcykling 0
hannulan Resesällskap v30-32 Långcykling 0
ingridm resesällskap sthlm-malmö augusti Långcykling 11
kronan83 Söker resesällskap Långcykling 11
Max.M Cykel kompis sökes! Långcykling 0
Erkabubben Cykelkamrat sökes Sverige-Istanbul sommaren 2015 Långcykling 0
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
KV Tips sökes för bästa rutt Stockholm-Göteborg Långcykling 3
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
Nattkryp Långfärd och rullstol. Alternativ och inspiration sökes! Långcykling 5
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
musse592 Cykelpartner runt jorden sökes! Långcykling 10
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
Christian1 Cykeltur norra Europa 1 vecka, tips sökes! Långcykling 8
marcusasp Cykelkompis sökes?:) destination Afrika, våren/sommar 2013 Långcykling 0
Anette Grinde Sökes; Äventyrare som gillar att tala om sin resa... Långcykling 3
Anki56 Cyklesällskap sökes Långcykling 1
.:matilda Europacykling i sommar (2011) - resekompisar sökes! Långcykling 10
Solsken55 Vattentät cykelväska sökes. Förslag? Långcykling 5
GiantTurtle Cykelsällskap sökes, juli/augusti Långcykling 2
Glittersprej Goda råd (och gärna sällskap) sökes! Långcykling 3
perosen BOB yak sökes i Uppsala Långcykling 0
realout cykelkompis sökes Långcykling 4
.:matilda Prag - Italien, reskompis sökes Långcykling 20
avslutatmedlemskap0601 Cykling 2006 Stockholm > Kapstaden – reskamrat sökes! Långcykling 6
Mickael83 Langningspunkter i Sverige sökes Långcykling 56
Avslut090305 Dämpad Styrstam Sökes! Långcykling 10
plinger Landsvägsträningskompis sökes! Långcykling 0
Lina O Cykelaffär sökes Långcykling 4
adventure_pontus Mountainbike kompisar sökes för kort/långturer...GBG Långcykling 0
stellan Testpiloter sökes till webbaserat träningsprogram Långcykling 8
mtbsara Sponsor sökes... Långcykling 0
cookiee Pinarello stålram sökes Långcykling 1
Shockstone Hållbarhet hos tubdäck, alternativ sökes! Långcykling 3
x-treme 3 PERSONER SÖKES EUROPA RUNT 2003-4 Långcykling 0
Lagmedlemmar sökes! Långcykling 0
Reskompis sökes Långcykling 0
Mälardalen-Norge reskompis sökes Långcykling 0
G.Kraft Cykel och tåg Långcykling 1
MartinLA Ny cykel för kortpendling - stål/alum mm? Långcykling 2
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
spillevink Cykel på tåg Långcykling 40
olaab Packfickor till cykel? Långcykling 1
majjen Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver Långcykling 28
Lea262 Upplev naturen mellan Malmö och Mörlunda på cykel Långcykling 0
Worldcitizen Cykel Sällskap Långcykling 0
skogshovet Cykel genom Östeuropa (med omnejd) Långcykling 2
rullians På cykel till Frankrike+ Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.