Europacykling i sommar (2011) - resekompisar sökes!

Är det någon annan som funderar på att trampa runt i Europa i sommar och skulle vilja slå följe en bit på vägen? Jag tänkte vara borta i ca 4 månader, juni till oktober och cykla enligt rutten på kartan nedan (röda linjen), men är absolut öppen för allternativa vägar!

Jag har med mig min hund på resan (ja, han har pass och är mycket cykel- och resevan, vilsesresa.blogspot.com), så det är självklart possitivt om du gillar pälsiga djur.

Själv är jag en 24-årig tjej, glad och social och har sådär lagom mycket erfarenhet av långfärdscyling (ca 350 mil). Resekompisars kön, ålder, etnicitet och liknanade har mindre betydelse, det viktigaste är att vi trivs ihop och (beroende på hur långt vi ska cykla tillsammans) kan anpassa oss efter varandras hastighet och idéer.

Hör gärna av dig om du har lust att cykla ihop i sommar!

/Matilda
 

Bilagor

  • Skisscykling2011.png
    Skisscykling2011.png
    152 KB · Visningar: 1,026
Jag har sjalv cyklat langst kusten i Spanien langs medelhavet, dar finns det bara hogtraffikerade vagar att valja pa. Jag rader er till att cykla uppe i bergen istallet; om ni ska cykla den vagen
 
Tjena!
Jag har liknande planer på en Europa tur på cykel i sommar!
Slutar skolan i slutet av maj, så efter det är jag redo!
Cyklar en hel del till vardags men aldrig cyklat långfärd, men det verkar skitskoj!
 
Ser ut som en trevlig resa! Planerar att cykla samma rutt mellan Rennes och Gibralter (kommer då från England och ska till Marocko), precis som du genom Portugal och Baskien. Kommer att ha en kompis med mig men tror att flyger hem från Frankrike någonstans. Själv har jag (enligt min plan) ca sex månader att slå dö på.

När tror du att du kommer cykla den sträckan?
 
Möjlig resepartner

Hej

Jag skall cykla också ut och cykla en liknande rutt för att sedan fortsätta vidare längre österut. Dock kommer jag att börja cykla i slutet av augusti så det är möjligt att jag börjar lite för sent för att hinna möta dig.

Men eftersom att jag lite senare, nu in på vårkanten kommer att starta en hemsida där jag kommer blogga och liknande om min resa, så kan vi på det sättet kanske försöka korsa våra vägar, om möjligt vid något tillfälle.

Det är ju ett tag kvar och min hemsida är inte uppe ännu, men du kan ha mig i åtanke så kan vi höras när det närmar sig om du vill.
 
Oh, hej! Så många svar. Jag var inne och kollade den här tråden varje dag i flera veckor, men ingen hade skrivit, så jag gav väl upp lite. Ledsen för lite sent svar från mig nu, men här kommer de:

Det var en kille som skrev till mig på ett annat ställe och berättade att han gärna följer med på (hela) resan i sommar. Så nu är vi alltså två stycken, jag och Niklas (25 år). Eftersom han också bor i Malmö har vi hunnit planera en hel del och gett oss ut på ett par korta turer tillsammans. Känns som en bra kombo hitills. Men vi är absolut fortfarande intresserade av att möta upp andra på vägen.

Det låter som en trevlig tur. Varför väljer du Västeuropa?

Jag har cyklat lite i Östeuropa tidigare och skulle tycka det vore häftigt att omsluta hela Europa med resvägen, få se lite av alla delar. Anledningen till att jag är kvar i Europa och inte reser iväg någon annan stans för att cykla är mest av ekonomiska själ.

Jag har sjalv cyklat langst kusten i Spanien langs medelhavet, dar finns det bara hogtraffikerade vagar att valja pa. Jag rader er till att cykla uppe i bergen istallet; om ni ska cykla den vagen

Tack för tipset! Vi ska kolla upp det noggrannare.

Tjena!
Jag har liknande planer på en Europa tur på cykel i sommar!
Slutar skolan i slutet av maj, så efter det är jag redo!
Cyklar en hel del till vardags men aldrig cyklat långfärd, men det verkar skitskoj!

Hej Joel! Har du hunnit fundera mer på var du kommer cykla i sommar?

Ser ut som en trevlig resa! Planerar att cykla samma rutt mellan Rennes och Gibralter... När tror du att du kommer cykla den sträckan?

Kul! Jag kan tänka mig att det blir någon gång i slutet av juli, men mer exakt är svårt att svara på nu. Har du någon reseblogg, så att man kan ha lite koll på var du är i sommar?

Men eftersom att jag lite senare, nu in på vårkanten kommer att starta en hemsida där jag kommer blogga och liknande om min resa, så kan vi på det sättet kanske försöka korsa våra vägar, om möjligt vid något tillfälle.

Asolut! Vi kan hålla lite koll på varandra, så får vi se om det passar att möta upp någon stans.
 
Cyklade denna rutt för några år sedan, bara att höra av sig om du/ni undrar över något....
 

Bilagor

  • 14517.jpg
    14517.jpg
    49.4 KB · Visningar: 750
i sommar

Jag hade tänkt mig ut i sommar med. Antingen i Europa, eller runt Island, och skulle gärna slå följe med någon eller några. Jag är färdig i skolan i junij och måste tillbaka till den höga nord i augusti, men däremellan någon gång sitter jag på sadeln.

MIKAELA
 
Halloj!
japp jag har lagt upp en rutt som går från Sverige till istanbul, ca 300mil
beräknar att det kommer ta ca 2 mån med lite stop på vägen och klättring i alperna
Som det verkar nu så värmer jag upp med 90 mil under påsk då jag passar på att cykla göteborg - gotland, och i juni cyklar jag och en vän 60 mil i början av juni, kommer ner till malmö och där fortsätter jag och ev. lite fler glada människor, släng iväg ett majl till Joel_holmgren@hotmail.com om du är sugen!

blir alltså mer av östra Europa då, har varit en del på den västra delen och östra lockar mer nu :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
TIPS INFÖR EUROPACYKLING Långcykling 2
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
annasawesomelifee Tips packning cykeltur Göteborg-Norrtälje i sommar! Långcykling 2
johamatt USA i sommar Långcykling 6
Tompaa Söker cykelkamrat till Europatur i sommar! Långcykling 1
Anki56 Cykelsällskap några veckor i sommar Långcykling 11
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
Dr manne Cykelsemester i Europa i sommar? Långcykling 3
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
marcusasp Cykelkompis sökes?:) destination Afrika, våren/sommar 2013 Långcykling 0
Gohan Tips på cykling i sommar Långcykling 3
AnnMikaela Någon som vil långcykla i sommar? Långcykling 4
subreal Sällskap i östeuropa i sommar? Långcykling 13
lovisahaha Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar! Långcykling 16
seas Island runt på cykel i sommar! Långcykling 5
maska Hjälp! ska cykla på Gotland i sommar. Långcykling 21
Karlholm Genom Sverige i sommar? Långcykling 28
The Trooper 10-14 dagar i sommar,vart svänger man? Långcykling 1
A-K Sommar på Lofoten Långcykling 5
mothesta Längs Gudbrandsdalen i sommar Långcykling 0
mothesta Gibraltar i sommar Långcykling 0
kallem Crescent Kebne (2011) Långcykling 4
pergot Långfärdscykling mot Nordnorge, en månad 2011 Långcykling 8
henrik_faming Cykling i Kroatien juni 2011 Långcykling 4
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
johamatt Riga Odessa 2011 Långcykling 3
bakemonster Planerar Malmö - Paris 2010/2011 Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.