Cykelpartner runt jorden sökes!

Hej!

Jag söker personer som är intresserade av att kanske cykla runt jorden om 2 års tid. Jag själv är 20 år gammal och ska snart på en längre resa till Tanzania på cykel.

Men jag har alltid haft iden att cykla runt jorden i bakhuvudet. Nu söker jag då personer som skulle kunna tänka sig något sådant!
 
Hej Musse
Jag är redan på väg, men jag tror inte vi är på samma tanke. Men jag började i juni förra året i Kirkenes i nord Norge har sedan följt kusten till Helsingborg. Där var jag tvungen att göra ett brake. Men startade upp igen andra april i år. Nu är jag i Stockholm och skall ta mej upp till Haparanda sedan blir det Östersjön runt. Försöker att följa kusten vidare runt Europa, Afrika, Asien, nord och syd Amerika tills jag kommer tillbaka till nord Norge. Det blir ca tio år som jag är ute. Följ mej gärna på Madswede.se
 
Hej Musse
Jag är redan på väg, men jag tror inte vi är på samma tanke. Men jag började i juni förra året i Kirkenes i nord Norge har sedan följt kusten till Helsingborg. Där var jag tvungen att göra ett brake. Men startade upp igen andra april i år. Nu är jag i Stockholm och skall ta mej upp till Haparanda sedan blir det Östersjön runt. Försöker att följa kusten vidare runt Europa, Afrika, Asien, nord och syd Amerika tills jag kommer tillbaka till nord Norge. Det blir ca tio år som jag är ute. Följ mej gärna på Madswede.se

Spännande!
Ska helt klart följa!
 
kul att se en annan i min ålder som tänkt liknande tankar. Jag ska cykla till italien i sommar, men jorden runt får nog vänta några år, ska plugga i 6 år först. Lycka till med allt och hoppas det går bra
 
Mycket spännande idéer! Är själv i din ålder. Har drömt länge om att cykla ute i världen, men det har inte blivit av än så länge. Men någon gång måste man våga slita sig från vardagen. Det här är kanske tillfället man ska göra det. :)
 
Mycket spännande idéer! Är själv i din ålder. Har drömt länge om att cykla ute i världen, men det har inte blivit av än så länge. Men någon gång måste man våga slita sig från vardagen. Det här är kanske tillfället man ska göra det. :)

Ja men eller hur!
Det är sällan man hittar människor som är likasinnade. Studerar du just nu eller kanske arbetar?
 
Jo, inte varje dag man hittar någon med samma dröm. Jag arbetar på en industri. Så inom 2 år skulle jag nog vilja ut och se mig om i världen.
 
Det låter bra. Får se om det här kan leda någon vart och om fler är intresserade. Vore roligt i sådana fall.
 
cykla jorden runt

Hej!

Jag hade tänkt cykla om våren 2015, men vet inte om jag kan hålla mig så länge så förmodligen blir det redan nästa år. Tar gärna sällskap om det är någon som går i samma tankar! Har dock tänkt att göra detta som ett projekt som får ta så lång tid det vill.
 
En till!

Tjena!
Går i samma tankar. Har köpt mig en cykel som jag börjat utrusta, och om allt blir som jag tänkt så lämnar jag Sverige i augusti nästa år. Startar i Estland och ska cykla genom alla Sovjetrepubliker+Iran. Efter det vet jag inte riktigt.
Gillar att resa själv, så resekompis är inte ett måste. Men det skulle däremot vara kul/nyttigt att planera och bolla tankar med någon annan som har tänkt sig ut på sin första långcykling!

Har rest runt ganska flitigt i Östeuropa och Iran med tåg, då jag egentligen är en järnvägsfantast:cool: Men tack vare....eller på grund av, att ha läast mycket blogginlägg från vissa långfärdscyklister(ingen nämd, ingen glömd;)) så har jag blivit väldigt sugen på cykling!

Hör av er när ni börjar planera så kan vi bolla ideer och tankar med varandra:)

Är i ungefär samma ålder som er!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
Malin Rendahl Söker cykelpartner Moskva - Peking 6 mån Långcykling 14
thureb Velomobiltur runt södra Sverige. Långcykling 1
pergit Bottenhavet runt Långcykling 0
Erkabubben Söker cykelkamrat till Kina och vidare jorden runt Långcykling 1
Mpetts Cykla Östergötland runt? Långcykling 0
Sopel22 cykla runt vänern - vilket håll? Långcykling 3
stroeller Häng med runt Bottenviken sommaren 2016? Långcykling 12
stroeller Mälaren runt vid "nyår", någon som vill göra sällskap? Långcykling 4
Blattodea Cykla runt Island Långcykling 3
Nitola Cyklat runt sicilien? Långcykling 3
Hige86 Cykeltur Göteborg - Kragenäs, övernatta runt Uddevalla? Långcykling 0
KLAGER 10 års långcykling jorden runt Långcykling 4
matpet Cykla runt Lofoten Långcykling 3
musse592 Budget för en jorden runt? Långcykling 22
Gerry Cykeltur runt Östersjön Långcykling 2
stea runt sverige Långcykling 6
rimn Runt Vänern Långcykling 7
Christian1 "Runt Vättern" Långcykling 6
diderichsen vintercykling runt mälardalen Långcykling 2
rimn Runt Svarta havet eller korsa Sydamerika - vem har cyklat? Långcykling 3
gonorth Hur många svenskar har cyklat jorden runt? Långcykling 8
mr.peterjohansson Rumänien runt Långcykling 8
metnal cykla göteborg-europa runt? Långcykling 10
Sssarisen Cykla runt i Holland, Belgien och Frankrike Långcykling 5
Hampe88 cykla jorden runt finansiering Långcykling 6
Peterborås Cykla England runt i juni 2010.... Långcykling 8
honkydory Nytt jorden runt rekord på cykel! Långcykling 17
McGallon Cykla runt Mälaren Långcykling 11
fiddern Jorden runt! Långcykling 17
Jonas_utsidan Siljan runt 2009 Långcykling 4
Raskolnikov Cykla runt Island - högtflygande planer som kräver granskning från någon med insikt Långcykling 11
i Grycksbo Jorden Runt På Cykel - Kartor! Långcykling 3
honkydory Jorden runt - på en höghjuling! Långcykling 3
KLAGER Cyklade Vättern runt - med treåring Långcykling 7
Eleuthera Europa runt på cykel Långcykling 3
piaea Bodensjön runt Långcykling 6
millediablo Hjälp med resplanering Bottenviken runt Långcykling 6
Rickard L Cykelvägar i/runt huvudstaden Långcykling 5
fuchs runt spanien-portugal Långcykling 6
iceland Foton och akvareller från cykeläventyr runt Island. Långcykling 1
fuchs Gotland runt på midsommar? Långcykling 0
pergit Sträckan runt Ringsjöarna? Långcykling 5
Karlholm Välkomna till Hisingen Runt (5 maj) Långcykling 0
seas Island runt på cykel i sommar! Långcykling 5
lexou cykeluthyrning för Vättern Runt, august 29th? Långcykling 3
mothesta Södra Östersjön runt augusti 2004 Långcykling 8
lowe Vättern runt Långcykling 8
mothesta (södra) Östersjön runt 2004 och ev. fortsättning Långcykling 1
LinHa Cykla Australien runt? Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.