Europa runt på cykel

Hallå alla Utsidans läsare!
Benny heter jag och jag planerar att cykla runt Europa med start April 08 resan tidslängd går inte att bestämma eftersom det är en bit att ta sig runt, rutten ser ut ungefär så här: Från Göteborg ner igenom Tysklan in i Polen över österikska alperna ner genom italien över till Grekland (eventuellt) vidare till Sicilien-Sardinien-Korsika-Frankrike-Spanien-Portugal-Spanien-Frankrike-Jersey-England-Irland runt-Från Nord Irland till Skottland-England-Danmark-SWE.
Det kommer att bli ändringar och jag är inte hundra på vilket håll jag ska börja från.
Just nu så bygger jag upp utrustningen Det blir Gary fischer MB i järn med dämpning fram Bob cykelkärra bak två lowriders fram en styrväska och en pakethållare som sitter på sadelstången med extra stag för tältet.
Jag tar imot tips med stor glädje och om någon är sugen på en del av turen så tveka inte.
Kommer att ta små jobb här & där för ekonomins skull & måsten.
Det stora målet med resan är att dokumentera i ord och bild mäniskor i Europa att lära mer om kulturer,språk & länder.
Och självklart att skapa en egen livskvalite.
Skriv gärna era tankar om ett sådant här projekt det ger mig feedback både Positivt & Negativt.
ELEUTHERA
 
fattig; sa:
Hallå alla Utsidans läsare!
Benny heter jag och jag planerar att cykla runt Europa med start April 08 resan tidslängd går inte att bestämma eftersom det är en bit att ta sig runt, rutten ser ut ungefär så här: Från Göteborg ner igenom Tysklan in i Polen över österikska alperna ner genom italien över till Grekland (eventuellt) vidare till Sicilien-Sardinien-Korsika-Frankrike-Spanien-Portugal-Spanien-Frankrike-Jersey-England-Irland runt-Från Nord Irland till Skottland-England-Danmark-SWE.
Det kommer att bli ändringar och jag är inte hundra på vilket håll jag ska börja från.
Just nu så bygger jag upp utrustningen Det blir Gary fischer MB i järn med dämpning fram Bob cykelkärra bak två lowriders fram en styrväska och en pakethållare som sitter på sadelstången med extra stag för tältet.
Jag tar imot tips med stor glädje och om någon är sugen på en del av turen så tveka inte.
Kommer att ta små jobb här & där för ekonomins skull & måsten.
Det stora målet med resan är att dokumentera i ord och bild mäniskor i Europa att lära mer om kulturer,språk & länder.
Och självklart att skapa en egen livskvalite.
Skriv gärna era tankar om ett sådant här projekt det ger mig feedback både Positivt & Negativt.
ELEUTHERA

Denna rutt gjorde jag för ett tag sedan och var nöjd med alla upplevelser, tveka ej, kasta loss och låt vägen bli livet för en stund....

Sverige - Polen - Tjeckien - Slovakien - Ungern - Rumänien - Serbien - Bosnia och Hercegovina - Kroatien - Slovenien - Italien - Frankrike - Andorra - Spanien - Marocko - Västsahara - Portugal - Irland - Skottland - Norge

Har ej cyklat på Korsika, Sardinien och Sicilien men väl luffat runt där, kan varmt rekommendera dessa vackra öar........
 
Kanon!!
Hur lång tid tog du på dig och levde du på enbart reskassa eller tog du ett stöjobb här och där.
fick du några problem med utr under resans gång?
MVH Benny
 
fattig; sa:
Kanon!!
Hur lång tid tog du på dig och levde du på enbart reskassa eller tog du ett stöjobb här och där.
fick du några problem med utr under resans gång?
MVH Benny

10 månader, 2100 mil, levde bara på reskassa, tältade efter vägen där det gick, lagade egen mat på trangiakök, ett bra bakhjul och pedallager är ett måste, annars hade jag standard prylar och inga problem, ett däck köpte jag i Franrike på ett varuhus för 50 kr och det höll längre än ett continental däck för 400 kr.....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
metnal cykla göteborg-europa runt? Långcykling 10
x-treme 3 PERSONER SÖKES EUROPA RUNT 2003-4 Långcykling 0
Tollenm Cykelkompis våren 2022 Kiel-Athen Långcykling 1
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
Fröllan På två hjul i Europa. Långcykling 3
Holmbanga Passfrihet i Europa? Långcykling 3
ellen_jon Vägledning genom Europa Långcykling 14
Going_East Europa och vidare.. Långcykling 0
SeaFox Cykla genom Europa, någon som vill med? Långcykling 6
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
Dr manne Cykelsemester i Europa i sommar? Långcykling 3
hafpip Behöver cykelkartor i Europa Långcykling 10
Jepono Cykel på tåg i Europa? Långcykling 1
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
Christian1 Bästa cykelsemestern i Europa? Långcykling 15
Matlådan Cykelköp för Europa trip Långcykling 13
Cykling2014 Cykling Europa sommaren 2014! Långcykling 14
M_gnus Sällskap på Tour De Europa 2014? Långcykling 4
Christian1 Cykeltur norra Europa 1 vecka, tips sökes! Långcykling 8
Anki56 Sällskap genom Europa Långcykling 0
Swahnarna Europa under vintern, behöver tips Långcykling 3
notaraver Enhjulingscyklist söker följetagare genom Europa!! Långcykling 3
monnes Dagsbudget under en europa tur? Långcykling 2
daviid Sällskap genom europa Berlin - Genova + Barcelona - Porto - Tangir Långcykling 0
monnes Jönköping-Norge eller Jönköping-Europa?! Långcykling 4
brainfudger nikishi comp genom europa och andra frågor Långcykling 18
jenkan Cykelresa i europa? Långcykling 4
Gohan Tillgång på gas i Europa & världen? Långcykling 1
kakofoni Cykelbad i Europa och reseesällskap Långcykling 0
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
sumpa Skicka cykel genom Europa? Långcykling 0
kajutter Målande cykelresa i Europa Långcykling 0
gsifnesta cykelkartor över europa Långcykling 5
Kvinna50+ Cykeltur med trehjuling och cykelkärra i Europa Långcykling 0
climber wild Europa/alperna Långcykling 0
basta_B Tips på sträckningar ner genom europa Långcykling 1
Äpplet Cykelkartor över Europa och cykelväskor Långcykling 3
umemorgan Dricksvatten i europa Långcykling 16
olavroer GPS i Øst-Europa Långcykling 4
NinjaNisse Spritkök i europa ?! Långcykling 19
realout Cykelkompis Europa i Juli? Långcykling 2
firro Lämplig veckotur i Europa Långcykling 10
macket Cykel Atlas över Europa Långcykling 1
heinzehlers Cykelresa i Östra Europa: Resekamrat?? Långcykling 0
M´hacsmine Cykla i Europa Långcykling 8
venedig Långfärdscykling i Europa Långcykling 9
mördarsnigel handla i europa Långcykling 2
hsalberg Cykelsällskap Juni-September i Europa Långcykling 0
Tips om cykling i Europa och Canada?! Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.