Goda råd (och gärna sällskap) sökes!

Tjolahopp!
Vill göra något roligt av sommarn så tackade nej till sommarkneget och tänkte ta ta en cykeltur istället.
Har varit ut på veckolånga turer förut, men tänkte köra hardcore nu - en månad - så behöver lite tips och ideer från erfarna rävar!
Det enda kravet är att trippen ska kunna hållas på budgetnivå, har dvs inte råd med schweiz eller liknande.. Iof tältar jag gärna, men kanske inte varje natt, och maten är inget kul att behöva snåla med.
Lurar lite på Åland - finland -estland - lettland - litauen -polen, någon med erfrarenhet? Är det att ta sig vatten över huvudet? Stoppa mig nu isåfall!

Och finns det någon därute som också är sugen på cykeläventyr så vore det förstås roligt med sällskap!
MVH
Kicki
 
hej! låter kul, jag tänker på samma sätt inför i sommar. jag har funderat på att antingen cykla till barcelona i augusti eller genom sverige nån gång i sommar. men jag kan egentligen tänka mig vad som helst! jag har precis idag köpt ett nytt tält och är redio för en billig men kul sommar! jag har tidigare cyklat mellan berlin och london (med visst tåg-fusk), det tog oss tre veckor.
/lovisa
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.