Reservdelar till Thermos

Jag har en gammal Thermosflaska, nr 2464, som har funkat bra i många år. Problemet är att proppen av plast börjar bli spröd och håller inte länge till. Muggen är dessutom borta sedan flera år. Proppen har modellnr. 764.

il_570xN.165505622.jpg

Någon som vet om och var det går att få tag i reservdelar till Thermos?
Jag har letat på nätet utan att lyckas speciellt väl.

Om någon har propp och/eller mugg till salu är jag intresserad.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Till en halvny termos av märket thermos har jag köpt en ny mugg av dåvarande svenska generalagenten. Har du pratat med generalagenten?
Minns inte vem det var men google svarar dig säkert om du bara frågar.

/Patrik

Oj, det var länge sedan. Hade glömt bort mitt löfte om att återkomma.
Jo, det gick bra. Jag fick tag i nya proppar och de lyckades också åstadkomma nya muggar, men de finns inte längre på hemsidan. Fast det gjorde de i och för sig inte då heller, jag mailade dem och fick bra hjälp. Kul, för det håller liv i termosen 35 år till och det är väl max vad jag kan behöva under min livstid. Om jag inte har turen att få vara väldigt pigg även efter 90!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips