Reservdelar till Thermos

Jag har en gammal Thermosflaska, nr 2464, som har funkat bra i många år. Problemet är att proppen av plast börjar bli spröd och håller inte länge till. Muggen är dessutom borta sedan flera år. Proppen har modellnr. 764.

il_570xN.165505622.jpg

Någon som vet om och var det går att få tag i reservdelar till Thermos?
Jag har letat på nätet utan att lyckas speciellt väl.

Om någon har propp och/eller mugg till salu är jag intresserad.

Till en halvny termos av märket thermos har jag köpt en ny mugg av dåvarande svenska generalagenten. Har du pratat med generalagenten?
Minns inte vem det var men google svarar dig säkert om du bara frågar.

/Patrik

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Oj, det var länge sedan. Hade glömt bort mitt löfte om att återkomma.
Jo, det gick bra. Jag fick tag i nya proppar och de lyckades också åstadkomma nya muggar, men de finns inte längre på hemsidan. Fast det gjorde de i och för sig inte då heller, jag mailade dem och fick bra hjälp. Kul, för det håller liv i termosen 35 år till och det är väl max vad jag kan behöva under min livstid. Om jag inte har turen att få vara väldigt pigg även efter 90!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips