• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Rese-,frilufts-,klätter-,skid-,rolig- polare sökes

Till ALLA

Den här diskusionen verkar vara som upplagd för att sammanstråla i en klätterkväll med efterföljande öl för att snacka mer. Kanske börja spinna på planerna för alla aktiviteter vi ska göra!!! Vem är på? Fundera lite på dag och tid som skulle passa er så bestämmer vi nåt! Lite framförhållning är bra så att så många som möjligt kan hänga på!
 
Klättercenter??

När ni säger klättercenter. Är det Solna klättercenter ni pratar om då eller är det något annat? Jag klättrar i Solna i alla fall :)
 
En öl kväll låter kul..

För mig passar alla dagar utom måndag och onsdag.
Annars ganska fritt fram vad sägs om nästa Fredag den 23/2.

Är det för långt fram så kanske nu på söndag..
 
Re: En öl kväll låter kul..

Schteene; sa:
För mig passar alla dagar utom måndag och onsdag.
Annars ganska fritt fram vad sägs om nästa Fredag den 23/2.

Är det för långt fram så kanske nu på söndag..

Kan tyvärr ingen av dagarna.. :( återkommer med motförslag :)
 
Re: Axel!

Annaman; sa:
Låter som en superhärlig resa. Hur avancerade är ni? Har ni gjort många sådana resor? Vilken nivå brukar ni lägga er på? Camping hela tiden eller dunbolster och pass upp? Känns lite snart för en liten flicka som jag ;) att följa med två grabbar så långt ut i världen men det kan båda gott för framtiden. Jag har oftast tid och vill verkligen resa mer.

Ha, det vet du! Ska bli as-skönt å komma iväg från stockholmsslasken för en stund. Vi är inte speciellt avancerade (kanske modiga och dumdristiga!), oftast ger vi oss på relativt tekniskt lätta leder typ F, PD och kanske även nån AD/D. Oftast blir det bivack el. tält men är inte helt färsk vad det gäller bäddade sängar i en uppvärmda refuger, ibland vill man ju lyxa till det.. ;)

Har blivit en hel del klätter-/vandringsresor till alperna, pyreenerna (och sverige/norge såklart!!) så en del läxor har man ju lärt sig.

Liten flicka? Äh, man gör sig så stor man vill, men en veckas varsel skulle nog vara lite väl magstarkt även för mig! ;) Well well, det är alltid kul med nytt resesällskap, så jag hoppas vi syns nån annan gång.
 
skridskor, sedan klättring för mej

ok ... för mej lutar det åt skridskor först, men träffas gärna lite spontant och smider planer senare. Hakar gärna på. Mina skridskopass brukar oftast sluta på ett café i stan med händerna runt en kopp choklad - även om termosen tömdes ute på någon ö :=) Det ska va gött o leva!

Jag tänkte kolla förhållandena på fredag och sedan dra ut på lö runt lunch för en enklare tripp till Kungsängen eller en plogad bana... och sedan det där cafét. Vem är på Stina/Annakarin och Annaman? Om jag hittar grickor att låna ut så berättar jag ...

TIPS:
http://www.skridskoristockholm.se/OstermalmsIP.htm


// Mathias
 
Mathias!

Jag ska ge mig ut i Hammarbybacken på lördag förmiddag för att ÄNTLIGEN få prova på snowboard!! Tjohoooo!
Men om det mot all förmodan inte blir av så är jag super sugen på att hänga med på skridskor!
Maila mig ditt nr om det ok. För i så fall kan jag höra av mig på lördagförmiddag.
Skridskor och dylikt kan man väl alltid hyra eller hur?
 
Re: En öl kväll låter kul..

Schteene; sa:
För mig passar alla dagar utom måndag och onsdag.
Annars ganska fritt fram vad sägs om nästa Fredag den 23/2.

Som utböling, uppsalabo som man är, ska jag ner till storstan på måndag den 19feb mellan 12-16. Skulle vara tevligt att hitta på något just den kvällen. Såg att du Stina inte kunde måndagar men någon annan kanske. Lite klättring, öl, snack om framtida planer och drömmar..
 
Har blivit förkyld så jag pallar ingen tok-åkning. Men om det är en kortare sväng som gäller så är jag på på lördag. Jag har skridskor att låna ut också om nån utan vill hänga med.

Klättring med barhäng låter kanon! Jag kan inte sön-ons nästa vecka men kanske nån dag efter det?
 
12:25-pendeln centralen-bålsta lördag

Skridsko it is! Va, skoj! Och några dar senare lite häng och lite klättring... mitt nummer är 0701-902316 och jag föreslår att vi lättar mot Kungsängen/Kallhäll säg ... hmmm ... 12:25-pendeln från centralen mot Bålsta. Vagnen längst fram? Jag såg att man kan åka där i Kallhäll, men kommer snöfall får vi kanske styra om kosan (jag kliver på i Sundbyberg).

Vi är alltså två/tre hittills? Kanske man skulle ta med sej lite grillkorv ... får se.

// Mathias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.