• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Rese-,frilufts-,klätter-,skid-,rolig- polare sökes

Jag med!

Jag vill också ut på så mycket äventyr som möjligt, men mina vänner här (inflyttad stockholmare) verkar aldrig vara lika entusiastiska inför det som jag. Jag är öppen för alla friluftsaktiviteter. Snö, is, hav, klippa, berg..

Som mitt öppningsdrag i den här tråden föreslår jag en långfärdsskridskotur i veckan. (torsdag, fredag eller lördag) Superfin is nu, åkte i går utanför Tyresö. Bir det skoj kan vi göra det igen eller hitta på någonting annat nästa gång. Kan ni inte eller har någon konstig aversion mot skridskor så kom med ett motförslag!
 
skridskor - ja tack!

jag tänkte också åka i veckan. Missade kompisarna i helgen och tänkte ta igen det. Vad sägs om en tidig fredag, en liten tur vid typ 15.30-rycket? Kanske funkar på lördagen också i.o.f.s. (jag nås troligtvis bäst på mail, men ska kolla sidan lite senare i veckan)

// Mathias
 
Åh skönt att höra att man inte är ensam...

Låter som om vi är i lite samma sits...
Mitt problem är dock att jag precis har bestämt mig för att ge mina intressen mer tid. Har inte gjort det tidigare så jag har inte så mycket erfarenhet. MEN JAG VILL!!
Har precis börjat att klättra inomhus. AMbitionen är att ta mig ut till våren. Häng på vet ja!
Sen är jag öppen för alla roliga saker! Säg gärna till om du vill ha sällskap på äventyren :)

Stina
 
Jag förljer gärna med...

Jag vill gärna förlja med om det går... Ska bara se om jag kan hyra skridskor någonstans!!!

Går det bra om jag kan?
FÅr jag?

Stina
 
Är ungefär i samma sits som ni andra, mycket planer men inte alltid vänner som har tid att hänga med på all upptåg. Fanns ju ett äventyrforum som nån drog igång här på sidan men tyvärr rann det ut i sanden på grund av spam och inaktivita medlemmar.

Jag + en polare drar iväg till Pyreenerna den 27:e februari. Flyger me Ryan air och hyr bil på plats; totalt blir det 6 dagar med alpin klättring och ev. lite skidåkning. Är det nån impulsiv själ som vill hänga med finns det plats i bilen.
 
Å va roligt!!!

Gu va många som verkar vara i samma situation.. Va roligt!! Eller, ja det kan bli roligt om vi samordnar oss... Anna Karin - tyvärr kan inte jag i helgen och för att jag inte ska skrämma livet ur er kanske vi kan börja med något som inte involverar skridskor. Inomhusklättring kanske eller en kortare vandring. Detta måste vi spinna vidare på!
 
Axel!

Låter som en superhärlig resa. Hur avancerade är ni? Har ni gjort många sådana resor? Vilken nivå brukar ni lägga er på? Camping hela tiden eller dunbolster och pass upp? Känns lite snart för en liten flicka som jag ;) att följa med två grabbar så långt ut i världen men det kan båda gott för framtiden. Jag har oftast tid och vill verkligen resa mer.
 
Stina!

Jag är också i startgroparna för inomhusklätttringen... vi kanske kan slå våra linor ihop :)? Var brukar du klättra?
 
Åh vad kul!!
Jag har kort på Klättercentret. Men jag är öppen för det mesta. Jag vill klättra sen får det bli vartsom!
Vore super kul!!
Jag jobbar dagtid så det får bli kvällar på vardagarna. Helgerna är jag än så länge alltid ledig.
Åh vad ivrig jag blev kände jag ... :)
Säg till när du kan. Så försöker vi lösa något tycker jag!
 
mycke action

oj - va skoj att se draget på denna sida!

Strå till stacken:
Vi är några som brukar klättra på KC på lunchen (tis/to). Och ibland på kvällarna såklart! Tror det blir nu på to lunch nästa gång faktiskt.

Fler strån:
Jag fräste igenom Pyreneerna med bil och kan rekomendera boken Rough Guide om detta område. Skitbra info med fokus på friluft och mylla. Häftiga vattenfall, apstora grottor och allt väldigt tillgängligt. Min repa gick genom Andorra där jag lovade mej själv att åka lite telemark endera året :=) Fylliga bulliga väldigt vackra sluttningar. Många campingar med värme och dusch etc.

(jag klurar fortfarande på skridskor på fredag/lördag f.ö.)

// Mathias
 
snö..

Och så kom snön och la sig på isen.. Har inte åkt så mkt skridskor i sthlm, någon som har koll på var det kan vara bra ändå? Mathias och Stina?

Är gärna med och klättrar/vandrar/åker skidor eller vad vi kan hitta på! Kul att det finns så många fler som vill ut mer!
 
Skridskor

Jag är ju som sagt helt värdelös på skridskor, har aldrig provat långfärds dock.. Är hemskt sugen men har verkligen respekt för att plurra... brr..Gillar bara så kallt vatten om jag får basta först. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.