Reparation av Gore Tex

Rekommendationer om var man kan få hjälp att reparera sina gore tex kläder har gjorts tidigare här på forumet.
Men åren har gått och de rekommenderade företagen verkar inte existera längre, eller åtminstone så funkar inte länkarna.
Så därför är min fråga om det finns fräscha några rekommendationer till gore tex reparatörer i Stockholm?

Tack för svar / Notudden

Goretex är trots allt tyg av plast och det kan de felsta skräddare sy. Kan man acceptera att det kan läcka in någon enstaka droppe i den nya sömmen kan du nog välja valfri skräddare. Jag lät byta blixtlås i min haglöfs-jacka med mebran och offerten från certifierad reparatör var över tusenlappen men lokala skräddaren bytte för 300. DÅ jag inte ska på livsagörande polexpideition så är det bra nog för mig, Sömmarna är inte tejpade nu men för mina behov är det bra nog.
Vill du har certifierad lagning så sök via gores hemsida feter certifierade reparatörer.

/Patrik, bra nog

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips