Rekord genom sverige?

Hejsan!
Har lite funderingar på om någon känner till om de finns något rekord på att cykla från topp till tå i Sverige? Alltså ett tidsrekort

Glöm föresten inte att följa www.Toppcyklisterna.se dagarna framöver då vi har en liten hemlighet pågång över Valborg.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
cykelrekord

mitt cykelrekord är på ca.2 timmar genom alperna (det gick ganska sakta pga min mage var helt tom) men nästa gång skall jag ta de på 1 timme.

Nytt jorden runt rekord 2008

För alla intresserade skrivbordscyklister sänder BBC World nu en serie program om skotten Mark Beaumont som cyklade jorden runt på rekord korta 276 dagar. ;)

edit: Verkar som en av delarna, oklart vilken, sänds nu ikväll Tis 19 maj kl 20:30 med repris Tors 21 maj kl 16:30 / Fre 22 maj kl 02:30.

Senast ändrad:
Sverigeloppet

liksom Touren försenas ju av en massa målgångar och övernattningar, vilka föregås av middagar....
En sann självplågare håller tempot och stannar bara för haverier, 35km/h i snitt är ett minimum, ta nu fram räknedosan i mobilen och räkna lite. Treriksröset till vägen med cykel är OK att göra i 10km/h. Samt börja träna, det kommer att gå åt massor av matslungor och mera flaskor och däck än ni tror men visst går det. Utan följebil med mekaniker och proviantör samt kontrollant går det inte...
Får man byta till hel cykel vid haverierna kan medelfarten ökas, de första 48 timmarna, sen brukar man bli segare vill jag minnas...;-)
Varför skulle man slå ett jäktrekord? FVs grabbar har gjort det i Mach 1,6 redan....slå det om ni kan!
USAF SR 71a kom in med lite över 2M över Danzigbukten och bromsade ner till ca 1M över Keb för att hinna landa i Bodö.
Att cykla norrut blir ju både kartigt och geografiskt mera en utmaning.....sen måste man ju hem igen....
(Vid varje liknande förslag ser jag en finnig tonåring med en kartbok i knäet och en påse ekologiska chip ...varför?)

Så rätt du har

och med prestationsångersten i backspegeln är det lättare att hinna se det nära och lilla inte så illa det heller.....

För alla intresserade skrivbordscyklister sänder BBC World nu en serie program om skotten Mark Beaumont som cyklade jorden runt på rekord korta 276 dagar. ;)

edit: Verkar som en av delarna, oklart vilken, sänds nu ikväll Tis 19 maj kl 20:30 med repris Tors 21 maj kl 16:30 / Fre 22 maj kl 02:30.

Väl värt att se, han valde internt växelnav för att minska underhållet, men fick i stället ett kasst byggt hjul, som fick byggas om i en polsk cykelverkstad. Cyklar 160 km/dag, och har visa problem att få tag i vegetarisk mat!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips