Rekomenderad cykelmekaniker i Göteborg?

Hej!
Jag behöver kunnig blick på min cykel (en MTB i och för sig, men det är väl bättre drag på lvc-forumet här?) och även ett par vana händer. Jag har ingedera och saknar verktyg och plats...

Så min fråga är om ni har någon skön cykelmekaniker att rekommendera. Någon som inte bangar för att rekommendera storjobb om det behövs (cykeln är rätt gammal o oservad) men som inte gör det av andra skäl än att det just behövs. Jag har ingen dyr toppcykel, inte alls, men jag vill ju att den skall kunna köras hårt ett par år till i skogen...

Well,well...
Tips?
Patric

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
En superbra och prisvärd cykelreparatör finns på Sveagatan i Linnestan. Korsningen majorsgatan och sveagatan, ner för en halvtrappa. Ligger två andra på den gatan men försök hitta den jag pratar om så blir du garanterat nöjd.
Kan verkligen rekommenderas.

En superbra och prisvärd cykelreparatör finns på Sveagatan i Linnestan. Korsningen majorsgatan och sveagatan, ner för en halvtrappa. Ligger två andra på den gatan men försök hitta den jag pratar om så blir du garanterat nöjd.
Kan verkligen rekommenderas.
Du menar Cykelakuten antar jag. Ligger på Sveagatan 2. Kan jag också rekommendera.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!
Hej!
Jag behöver kunnig blick på min cykel (en MTB i och för sig, men det är väl bättre drag på lvc-forumet här?) och även ett par vana händer. Jag har ingedera och saknar verktyg och plats...

Så min fråga är om ni har någon skön cykelmekaniker att rekommendera. Någon som inte bangar för att rekommendera storjobb om det behövs (cykeln är rätt gammal o oservad) men som inte gör det av andra skäl än att det just behövs. Jag har ingen dyr toppcykel, inte alls, men jag vill ju att den skall kunna köras hårt ett par år till i skogen...

Well,well...
Tips?
Patric

Hej Patric,

Cykelakuten på Sveagatan 2 , nedanför Skansberget, har en supermysig verkstad samt den mest tekniskt kompetente cykelreparatör som jag träffat på. Han är snabb, kunnig, bra på ramar och svetsjobb och rekommenderar aldrig något som inte behövs. Jag lovar att du kommer att bli supernöjd!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.