Regnställ?? Vad köpa?

Jävlar vad svar det kommit nu då :) Kul att folk vill hjälpa till!
Har hört mycket bra om ITAB nu, och ser man på priset är det ju väldigt lockande.
Norröna stället såg ju fint ut, men kanske inte riktigt i min prisklass ;)

Tack för alla svar!

Mvh Olof

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Äroxå nöjd med mitt ITAB-regnställ.
Men ett fenomen inträffade som retade mig lite.
I linningen kring handlederna är det en tygremsa. När vattnet rann ner till den sög den åt sig vatten, transporterade in det till insidan där skjortärmen blev blöt. Nu ska den lilla tygsnutten få lite vax på sig får vi se om det hjälper nästa gång det ösregnar.

Är de ovanligt stora eller små i storleken? (ITABs ställ alltså)
Verkar som jag får beställa via internet :/

Erfarenhet av Marmot.

Hej!
Jag har provar Marmots regnställ i jobbet. Byxan med hel dragkedja funkar rätt bra, men när man cyklar med den, så läcker det in genom dragkjedjan. Jackan har bra ventilation, men den läcker i huvans söm. Det brukar jag komma förbi genom att bära keps under huvan. Fördelen är väl priset och att den är lätt.

Är de ovanligt stora eller små i storleken? (ITABs ställ alltså)
Verkar som jag får beställa via internet :/

Jag kan bara kommentera jackans storlek men den säger jag är stor i storleken. Jag beställde först en Medium, som jag har i alla mina kläder, men fick returnera den och byta till Small istället.
//Peter

Ni som använder Preciep-byxan utan hel dragkedja tillsammans med kängor - upplever ni att det är tillräckligt smidigt att få av och på brallan utan att ta av kängorna?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips