Regnkläder

PoP

på min son har vi polarn o pyrets regnkläder som fungerar kanonbra. de är av ganska tunt material av "goretex"- typ, men har klarat av en hel del vurpor och hasande utan att slitas sönder. utöver att de är tunna och väldigt följsamma så har de helt suveräna reflexer. De vi har nu är tvådelade med hängselbyxor. förra året hade vi en heloverll i samma material som fungerade utomordentligt även den...

mvh P
 
cykelstina; sa:
Strykarräven; sa:
Hur står sig sådana kläder vid stenbrottning, trädklättring och knägång bland grus och småsten?
Jag är en dålig förälder, jag har galon på sonen och tejp i fickan :)
Haha, de slits nog inte snabbare än att man ändå måste byta pga storleken. Däremot kan man fråga sig om det är rimligt med priserna... Barn tenderar att växa ur även dyra kläder.

Bättre med tejp i fickan och galon på sonen än tvärtom. Okänt djungelordspråk.

Kanske ska jag (när den dagen kommer) be NUI om mönster för att sy egna barnkläder i Silnylon?
 
Det behöver du inte Anders! ICA-förlaget har en helt perfekt mönsterbok för ändamålet "Enkla barnkläder att sy själv". Overaller, galonisar, hattar, vindställ! hälsar Anna
 
Inget vidare...

cykelstina; sa:
Strykarräven; sa:
Hur står sig sådana kläder vid stenbrottning, trädklättring och knägång bland grus och småsten?
Jag är en dålig förälder, jag har galon på sonen och tejp i fickan :)
Min son har ett Precip ställ. Det används endast vid vandring. Det fyller sin funktion väl, men slitstyrkan är inte "lekanpassad". Stenklättring efter vandringsleden har givit några små revor dessutom ser tyget på knäna slitet ut.

Jag tycker stället är bra eftersom det är lätt och andas, men det är inget att ha på skolgården eller dagis.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.