Okej, jag får revidera beskrivning lite:
Det finns också minst en som vantolkar äganderätten efter eget gottfinnande och med en god portion egen fantasi och som dessutom helt saknar självinsikt.![]()
Aha, du beskriver dig själv!
/Niklas
Okej, jag får revidera beskrivning lite:
Det finns också minst en som vantolkar äganderätten efter eget gottfinnande och med en god portion egen fantasi och som dessutom helt saknar självinsikt.![]()
Jag känner mig i alla fall inte träffad.
/Niklas
Aha, du beskriver dig själv!
/Niklas
Ännu en revidering:
Det finns också minst en som vantolkar äganderätten efter eget gottfinnande och med en god portion egen fantasi. Han verkar helt saknar självinsikt och har en humor som av allt att döma skulle passa i en Åsanisse-film.
(nu måste väl ändå polletten ramla ner, Niking?)
Kalla det inte konfiskera.
Wikipedia: "Konfiskering eller konfiskation, att konfiskera, är en juridisk term som betyder att ta i beslag, dra in till kronan/staten, beslagta utan att ge full ersättning."
Vid bildande av naturreservat har markägaren två alternativ att välja mellan när det gäller ersättning. Antingen köper staten marken för ett marknadsvärde fastställt av en från staten fristående värderingskonsult eller också får markägaren så kallad intrångsersättning som är ovan nämnda marknadsvärde + 25%.