Regler för att tälta i "skogen"?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har säkert fått frågan förut Niking, men av intresse, hur många frilufsare tror du att du har i din skog under ett år?

Jag skulle gissa att majoriteten av alla markägare i Sverige ALDRIG sett en frilufsare på sina marker. Det är mycket skog som är otillgänglig för privatpersoner, svårt att komma till med kollektivtrafik eller svårt att hitta någonstans för bilen att stå.

Att tro att ett par vandrare som slår upp ett tält en natt i din skog ger dig en kännbar ekonomisk påverkan, ja det är hysteriskt om något. Då gör nog en kanin större åverkan på dina marker, sorry.

Det var ju någon debattör i denna tråd som påstod här om natten att det då tältade 300 personer på min mark...
/Niklas

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det märks sannerligen inte på vissa kommentarer att det skulle röra sig om vuxna personer. Snarare finniga omogna tonåringar...
/Niklas

Niking...jag är 40år och fotomodell - desutom är jag väldigt intelligent.
Du har kört i diket i denna tråd som vanligt när du kliver in - du fäktar omkring i dimman och alla tittar på...

Du är som jag sa tidigare helt sanslös på att bli driftkucku....

clindh

Forumvärd
Och här någonstans är det väl mer än hög tid att sätta stopp för ännu en tråd som spårat ur och farit in i allemansrättsträsket. Dra igång en separat, dedikerad tråd om ni nu känner för att debattera de här frågorna (en vända till), men kapa inte en annan trådstartares ämne.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips