Regler för att tälta i "skogen"?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har säkert fått frågan förut Niking, men av intresse, hur många frilufsare tror du att du har i din skog under ett år?

Jag skulle gissa att majoriteten av alla markägare i Sverige ALDRIG sett en frilufsare på sina marker. Det är mycket skog som är otillgänglig för privatpersoner, svårt att komma till med kollektivtrafik eller svårt att hitta någonstans för bilen att stå.

Att tro att ett par vandrare som slår upp ett tält en natt i din skog ger dig en kännbar ekonomisk påverkan, ja det är hysteriskt om något. Då gör nog en kanin större åverkan på dina marker, sorry.

Det var ju någon debattör i denna tråd som påstod här om natten att det då tältade 300 personer på min mark...
/Niklas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det märks sannerligen inte på vissa kommentarer att det skulle röra sig om vuxna personer. Snarare finniga omogna tonåringar...
/Niklas

Niking...jag är 40år och fotomodell - desutom är jag väldigt intelligent.
Du har kört i diket i denna tråd som vanligt när du kliver in - du fäktar omkring i dimman och alla tittar på...

Du är som jag sa tidigare helt sanslös på att bli driftkucku....

clindh

Forumvärd
Och här någonstans är det väl mer än hög tid att sätta stopp för ännu en tråd som spårat ur och farit in i allemansrättsträsket. Dra igång en separat, dedikerad tråd om ni nu känner för att debattera de här frågorna (en vända till), men kapa inte en annan trådstartares ämne.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips