Hur såg dykakolans avtal ut?Vad har då dessa bärplockare betalat "researrangören" och hur såg deras avtal ut. Vad hade researrangören för certifikat för sin verksamhet?
/Niklas
Vad hade de för avtal med ev markägare?
Hur såg dykakolans avtal ut?Vad har då dessa bärplockare betalat "researrangören" och hur såg deras avtal ut. Vad hade researrangören för certifikat för sin verksamhet?
/Niklas
Och vad din "logik" beträffar, lämnar den mycket övrigt att önska, eftersom Kapellskärsdyket för 20 år sedan arrangerades den av en 5-stjärnig dykskola med mångårig erfarenhet på området.
Hade jag däremot åkt själv dit och dykt, så hade jag möjligtvis kunnat betraktas som en obehörig. Men nu faller ju den anklagelsepunkten som en sten, eftersom dyktillståndet ju ingick i priset för dykutflykten.
/Niklas
Vad har då dessa bärplockare betalat "researrangören" och hur såg deras avtal ut. Vad hade researrangören för certifikat för sin verksamhet?
/Niklas
Vilket är precis vad många bärplockare som blev hitlurade utgick från...
Hur såg dykakolans avtal ut?
Vad hade de för avtal med ev markägare?
Hur ver du att de hade tillstånd?
Visade de några intyg eller papper eller litade du på dem?
Hej Niking!
Semester har jag av och till, men det är inget hinder, (så vet du att det är ett medvetet val av mig om du saknar responsen).
Dock finns det mycket mer intressant att underhålla sig med på nätet de kommande veckorna (livesänd allemansrätt t ex) än att du undviker all form av konstruktiv diskussion, undviker ämnet avhysning av tältläger med lösrykta påståenden om annat, och låtsas som att du bor i ett eget rike där du hoppas att få styra lite (du har fel om den fantasin och avslöjar det kontinuerligt här med pinsam tydlighet för alla, och drar dessutom ett oönskat löje även över alla de skogsägare som vill delta som medborgare i samhällsbygget).
Jag har sagt det förr, med sådana företrädare behöver inte skogsägarna några yttre fiender de kommer att ha fullt upp inom leden.
(Men kanske jag seglar lite också om vädret tillåter, det är ett trevligt sätt att ha strandtomt.)
Dessa har i många fall belånat sig upp över öronen och litat på att arrangören varit ärlig och schysst ...
Varsågod, svara på frågorna själv..
Hur såg ditt avtal ut, hur såg dykarrangörens avtal ut med markägaren. Detta hade du givetvis koll på, då du är markägare själv, seså kläm fram informationen.
Det låter ju som om att det är en ganska så intressant mängd självgodhet och dubbelmoral..
Den ena gången tas det för givet att en organisatör har ordnat med alla tillstånd, överenskommelser och sådant. Och om så vore att det inte funnits så är det utagerat, det var ju liksom egentligen inte ens eget fel. Motsvarande godkännande görs dessvärre inte åt andra, andra som t.o.m. i grunden har mindre kunskap om regler och rutiner, när dessa litar på "sin" arrangör.
Det får du fråga dykcentret om.Det var inte jag som skötte dykcentret...
/Niklas
Och hur många bärplockare har personligen frågat, för att kunna påstå detta?
/Niklas
Jag litade på dem, när de sa att de hade nödvändiga tillstånd. Jag hörde i alla fall aldrig talas om att markägaren hade klagat.
Jag litar f.ö. på att SJ, Veolia etc har sina tillstånd i ordning när jag åker tåg. Gör inte du det?
/Niklas