Mitt förslag
Det jag skulle tycka att det vore lämpligast om det fanns några obligatoriska fält att fylla i när man gör en ny recension. Man kan dra det olika långt men jag skulle vara nöjd med steg 1 än så länge. Skulle det bli massor av recensioner skulle jag föredra något i stil med steg 2.
Steg 1.
Det enklaste vore att ha obligatoriska fält där man väljer och klickar i märke, kategori och typ.
Steg 2.
Vill man avancera det hela skulle det kunna vara fler obligatoriska fält. Det går säkert att tillämpa i någon form i alla/de flesta kategorier men jag tar tält som exempel. Man skulle kunna rutor där man väljer och klickar i; Säsonger - 1,2,3 el 4, Självstagande - Ja/Nej, Tälttyp - Tunnel, Kupol, Geodesiskt el Ryggås, Vikt - olika intervaller, Märke, Modell, Pris - intervaller och kanske någon mer om det behövs.
Skulle det finnas sådana här obligatoriska "formulär" enligt steg 1 eller steg 2 skulle ordningen bli mycket bättre. Det borde ju som sagt räcka med att de som recenserar en ny produkt gör detta rejält och att alla som sedan recenserar samma prudukt bara gör det på rätt ställe.
Poängen med att ha det så vore att man först och främst skulle få en konsekvent ordning (utifrån hur utsidan.se eller dess medlemmar behagar) och i någon form skulle det bli konsekvent. Jag skulle också vilja föreslå några funktioner.
Funktioner:
1. Kunna ordna upp efter den ordning man själv föredrar med en knapp "sortera efter"
2. Kunna söka som man vill utifrån de olika områdena som är aktuella och därmed valbara.
3. Kunna spara denna inställning på sin användare så att man slapp ändra varje gång man använder recensionsbanken.
Detta är mitt förslag. Jag är inget datasnille men jag skulle bli förvånad om det inte gick att genomföra. På sikt skulle recensionsbanken bli mer ordnad och lättarbetad också.
(Läste några fler inlägg och såg att det här mest blev repetition, men i vilket fall som helst är det så här jag vill ha det

)
[Ändrat av carl_ 2007-03-22 kl 15:39]