Fint att bilden föll i smakentigertamjaren; sa:Härligt jobbat Raskesven, där satt den, bilden alltså!!! Och bry dig inte om Malindos kommentarer om mustaschen, han är bara avundsjuk.
Lät som en krävande tur annars, den därna Tivedenturen. Men vad var det för ett uselt substitut till Picea abies du hadde riggat kåtan runt egentligen? Det var väl aldrig en färsk ungbjörk?
Ang. polyvalent kontra univalent må jag ha överdrivit något i argumentationsivern. Jackan luktar inte gris efter ett dylikt rally, den luktar babian!
/ G
Inledningsvis användes den alustång som ingår till kåtan. Aluminiumet i mittstången ska enligt företaget nu vara härdat till dubbla styrkan mot tidigare mittstänger. Lördagen hade vi 12-15 sekundmeter utan problem, men söndagnatten knäckte blötsnön alustången. Jag ryckte då tag i närmsta raka lilla träd, som var en färskbjörk, och knoppade vidare med det usla substitutet till 8-rycket. Därefter, med mer tid och ljus, skaffade jag denna som mittstång, en äkta pålitlig "Picea abies":

Raskesven