Raskesvens superskjorta?

Swandri

Måste säga att jag blev mycket nyfiken på den där anoraks-blusen; Hur du använt en sådan? Går det att beskriva egenskaper hos den som skiljer sig från de rutiga?
 
Huh?

Med risk för att bli idiotförklarad, har aldrig med mig en stjorta på fjället. Skulle jag börja frysa en riktig kylig, blåsig höstdag på fjället tar jag på mig en lite tjockare underställströja. Men jag svettas ju som en gris över elden om jag så bara går på slätmark med ryggan på ryggen.

Peter
 
sachsaren; sa:
Raskesven; sa:
Materialet i exemplaret ovan anges till 100 % nylon.

Jaha. Men stanken då? ;)

...undrar:
/Georg
Förvånande lite Georg. Vid de tillfällen en lätt ylleunderställströja bärs underst blir det knappt någon stank alls om skjortan. Under sommarvandringar blir det till slut en pittoresk stank och saltavlagringar, om inte skjortan tvättas upp ibland. Tvättas dock lätt upp med Y3 och torkar snabbt. Enda grej jag har med mig ut förutom kallingarna som behöver mer än vatten vid tvätt. En liten nackdel, men överkomlig.

Raskesven
 
Re: Huh?

pal2; sa:
Med risk för att bli idiotförklarad, har aldrig med mig en stjorta på fjället.
...

Här finns det bara två sätt att bli idiotförklarad:
1) Du gör envist som du själv vill trots att alla andra vet bättre.
2) Du gör som alla andra fast du själv vet bättre.

Tricket är att balansera där emellan. ;-)
 
fleece-skjorta

Har visserligen ingen sân själv, men har sett att exempelvis Fjällráven tillverkar skortor i mikro-fleece. Verkar vara en bra idé tycker jag.

Mvh / Mats
 
Re: Yllesskjorta

[ [/QUOTE]

Har du nåt bra tips var man får tag på bra ylleskjortor.
/Thomas J [/QUOTE]

Kontakta Engelssons, finns på nätet, och be dem ta hem Pinewoods Ylleskjorta, kanonskjorta 250 spänn 70% ull 30% akryl.

Om du kollar mina resentioner så finns det en där.
 
Re: Re: Yllesskjorta

klippen; sa:

Har du nåt bra tips var man får tag på bra ylleskjortor.
/Thomas J [/QUOTE]

Kontakta Engelssons, finns på nätet, och be dem ta hem Pinewoods Ylleskjorta, kanonskjorta 250 spänn 70% ull 30% akryl.

Om du kollar mina resentioner så finns det en där. [/QUOTE]

...eller gå till närmsta Ö&B och leta efter brittiska försvarets ylleskjortor mod ä. Kostar ca 30 spänn obegagnade. Klipper man bort axelklaffarna har man ett kap.

J
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.