Rapport från en brygga


Dock har jag inte själv glidit särskilt mycket pga en synnerligen envis luftrörsinfektion. Några försök har förstås gjorts men dessa har hittills straffat sig. Så jag, som har så ont om skridskovintrar, går mest och längtar efter värmen! Två bortkastade vintrar i rad som jag ser det. Det blir mest 'torråkning' på webben.


Skaffa dig en sån här mojäng:

http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1117

111720080316173831860309_L.jpg


Den sparar lungor och luftrör rätt bra om man vill vara utomhus och bli andfådd, trots luftrörsinfektioner. Kanske bör kombineras med att man tar det lite lugnare jämfört med när man är helt frisk - även med tanke på att om man faller så är det ju lite större risk att man slår ut några tänder med denna i munnen. Och, jo, man kanske känner sig en aning fånig då man ser ut lite som "Kalle Anka", men det får man komma över i så fall.
 
Tack för tipset. Jodå, jag har varit på apoteket och frågat. 250 pix blir man av med. Låter doktorn säga sitt först.
T
 
Tack för tipset. Jodå, jag har varit på apoteket och frågat. 250 pix blir man av med. Låter doktorn säga sitt först.
T

250 pix är ett billigt pris för att slippa bli innestängd från isarna, tycker jag. Har själv använt den med gott resultat, inte vid skridskoåkning men däremot vid snöskottning och vedkapning (sysslor man kan tvingas göra även då man är lite småkrasslig) då det varit kallt ute, och då jag har haft en halsinfektion. Men att rådfråga doktorn först kan nog vara bra - mina halsåkommor var inte så allvarliga att läkarbesök motiverades.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.