Intresse för kajakträff i Roslagen?

Eftersom gensvaret på min fråga om det finns någon kajakträff i Stockholm/Roslagen blev skralt så tolkar jag det som att inget sådant finns.

Jag undrar därför nu hur stort intresset för en träff med detta upplägg skulle vara:
------------------------------------------------------
Tid: Fredag-Söndag någon gång i slutet av Augusti eller början av september.

Plats: Ö ca 15 mil norr om Stockholm. Sista biten måste paddlas (ca 1 timme). Gott om parkeringsplatser på fastlandet. Möjlighet till båttransport finns för de som inte har egen kajak med sig eller har flera kajaker.

Program: Egna turer och trevligt umgänge med andra paddlingsintresserade. Jämför utrustning, prova kajaker, paddla någon typ av paddling du inte är van vid osv. Om någon är intresserad av att hålla räddningskurser e.d. så är det välkommet. Kvällstid finns tillgång till bastu vid havet.
Lördag grillfest där mat finns att köpa.

Paddlingsvatten: Öppen ytterskärgård eller skyddad innerskärgård, det är bara att välja efter väder och vind. Ofta mycket bra surfvågor.

Förläggning: egna tält eller i begränsad omfattning inomhus.

Förplägnad: På egen hand, eller kan ätas i matsal.

Om intresse finns kan kanske ett antal hyrkajaker ordnas.

Pris: betalning endast för förläggning, mat och transport.
-------------------------------------------------------
Jag undrar även om någon skulle vara intresserad av att vara med och arrangera en sådan träff?
 
1145; sa:
Väldigt intresserad, om jobbet tillåter. Antar att du tänker på Vässarö?
Jag säger inget om plats så har jag inget sagt. Tyckte bara att det vore kul med en träff i Roslagen och ville kolla lite intresse. Vad som händer framöver får ge sig beroende på responsen i denna tråd.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.