Räfsnäsfakta?

Jag har blivit utsedd att leda en skärgårdstur och tänkte att Räfsnäs får bli startpunkt.
Nu är det några år sedan jag var där så jag undrar;
1, Vad pröjsar man parkeringen med? Mynt? Kostnad?
2, Vem hyr ut kajaker och levererar bäst till Räfsnäs?
3, Hur fan är man pedagogisk???;)

Glad sommar

/JL

Ett svar

Idag (söndag) tog vi näst sista platsen på den stora parkeringen ett par hundra meter från bryggan. Park.automaten var ur funktion så avgiften blev 0. Sjösättningsrampen är numera 'bommad' och låst men på hamnkontoret kan man hyra nyckel. För kajakhyra - hör med http://www.kajak-uteliv.com i Västernäs på Rådmansö.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Alternativ till Rävsnäs

Ett alternativ till Rävsnäs som vi tycker är bättre, stor parkering utan avgift och sandstrand, är Kapellskär. Fortsätt förbi färjeterminalen och parkera vid vändplanen där asfalten tar slut.
M.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips