Räfsnäsfakta?

Jag har blivit utsedd att leda en skärgårdstur och tänkte att Räfsnäs får bli startpunkt.
Nu är det några år sedan jag var där så jag undrar;
1, Vad pröjsar man parkeringen med? Mynt? Kostnad?
2, Vem hyr ut kajaker och levererar bäst till Räfsnäs?
3, Hur fan är man pedagogisk???;)

Glad sommar

/JL

Ett svar

Idag (söndag) tog vi näst sista platsen på den stora parkeringen ett par hundra meter från bryggan. Park.automaten var ur funktion så avgiften blev 0. Sjösättningsrampen är numera 'bommad' och låst men på hamnkontoret kan man hyra nyckel. För kajakhyra - hör med http://www.kajak-uteliv.com i Västernäs på Rådmansö.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Alternativ till Rävsnäs

Ett alternativ till Rävsnäs som vi tycker är bättre, stor parkering utan avgift och sandstrand, är Kapellskär. Fortsätt förbi färjeterminalen och parkera vid vändplanen där asfalten tar slut.
M.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips