Råd&Röns tälttest

Mezzner; sa:
Det är viktigt att göra tält på måndagar. Dessa tält bör dock kasseras*, men tisdagstältens höga kvalitet bygger helt på att måndagarna är produktionsdagar.

Det var egentligen det som Hilleberg gick ut med till internerna i tältbranschen.

*Alternativt kan de användas av söndagscampare.

Om man jobbar 5 dagar i veckan så utgör måndagar 20 % av arbetstiden. Om man börjar med ett tält på fredag och blir klar först på måndag, vad händer då ?. Och på samma sätt, om man börjar på måndag och blir klar först på tisdag?

Per Brune (som fick tenta många gånger innan jag klarade kursen Matematisk statistik II)

avslutad210712

Gäst
Rungá; sa:
avslutad210712; sa:
Och medans du gör det sover jag lugnt vidare i mitt kupoltält :)
Eftersom jag har liten blåsa går jag alltid upp om nätterna så det gör ingenting. Dessutom är vindvändningar ytterst sällsynta eftersom vindriktningen brukar vara stabil. Har bara vänt två gånger.

Sov gott i ditt kupoltält! Väger vad :)

Det väger lika tungt som jag sover på nätterna :)

Men enligt Hillebanerna själva så cirkus 3,7 kg. Dock har jag hakat på UL-vågen och lämnar några tältpinnar hemma så kanske 3,69474567 kg i torrt tillstånd. Och så är det rött.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
zeromaker; sa:
De har gått ut med ett pm internt i branschen. Branschen=tältförsäljare.

Nej..... Måndagar verkar sannerligen inte vara en bra dag att tillverka tält på.

Äntligen börjar vi komma till pudelns kärna. Personligen anser jag att man inte skall administrera datorer på måndagar heller. Skall ta upp saken med min chef snarast.

Jag har alltid hävdat att man inte ska arbeta dagen efter en ledig dag.
På det sättet minimerar man olycksrisken på arbetet.

Aktuella tälttest?

Hej!

Är i tankar om att inhandla ett tält. Har länge varit inne på Nallo 3GT. Gillar mycket med det.

...fjällräven har nu tagit fram tältet Akka Endurance.
Är det någon som vet om det är lika bra eller bättre eller sämre än Nallo 3GT?

...finns det dessutom några vettiga sidor som testar tält objektivt och proffsigt som jag bör besöka?

Någon som vet...??? Tacksam för svar.

Mvh
Thomas

Var försiktig

...
...finns det dessutom några vettiga sidor som testar tält objektivt och proffsigt som jag bör besöka?

Någon som vet...??? Tacksam för svar.
...

Intressant, den som jag spontant kommer att tänka på är ju Utemagasinet, som dessutom finns online.

Jag brukar vara väldigt försiktig när jag läser personliga recensioner.
Anledningen är att jag inte träffat personer som kanske köpt ett tält för en dyr peng och sen sagt att den inte är bra.
Värt att fundera över kanske ...

Jag har ett tält som kostar över 10 000 kr.
Hilleberg Keron 4 GT.
Det är bra.

Jag betalade inte en krona för det nya tältet. :)

Kul att

den här gamla tråden väcks till liv igen. Tycker att Bosse Hillebergs förklaring är intressant att läsa. Många kloka synpunkter framförs i tråden.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips