Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Problem med Sigmas pulsmätare. Har en nyinköpt Sigma 1600 får ingen signal när jag har klockan på armen. Då jag sätter klockan på styret, får jag allt från 0 till 60 när jag är ute o kör. Nån som har haft problemet?
Måste vara nåt fel på den har själv en 300 kronors Sigma 800 och har använt den till alla tänkbara idrotter och aldrig haft några problem annat än om den kommer för långt ifrån pulsgivaren /Björn
Har en Sigma PC7 som funkar utmärkt.
har du blött ner insidan av givaren så att det
blir bra kontakt mot kroppen, annars funkar det inte
men det kanske var för trivialt ?
Jag fattade inte vad fukta givaren betydde
För er som inte använder pulsklocka så betyder det att man ska slicka på den delen som sitter under bröstet och vetter in mot kroppen.
Teoretiskt sett fungerar inte givaren om personen är jäkligt smal, så att det blir för brant vinkel mellan de två sidorna av givaren, fast då måste man vara smal som en telefonstolpe, och det hoppas jag att inte så många är.
På min några år gamla Sigma PC 14 sprack armbandet rätt vad det var en dag, helt utan förvarning. Mailade Sigma i Tyskland och skickade över klockan dit. En vecka senare damp klockan ner i brevlådan med nytt armband. Utan kostnad.
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer