Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pulsklocka utan bröstband...
- Trådstartare Sallle
- Start datum
Jo förfan jag fick den i julklapp... Jag lämnade tillbaka den. den va inge bra alls. rekomenderar absolut inte den. fick den utan batteri, det är ju inte nå vidare bra. den var tillochmed för liten för min handled! skumt egentligen..
om man lägger till några hundra så får man väl en polar A1.. helt klart värt det..
kim
om man lägger till några hundra så får man väl en polar A1.. helt klart värt det..
kim
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Sigma PC16
Om man lägger till ca 200:- får man en Sigma PC1600, vilken innehåller funktioner som motsvarar en Polar för minst det dubbla priset. Funkar utmärkt! Skulle gärna äga/använda en typ Polar 620/720, men för 3000:- !!!?
Kjell
Om man lägger till ca 200:- får man en Sigma PC1600, vilken innehåller funktioner som motsvarar en Polar för minst det dubbla priset. Funkar utmärkt! Skulle gärna äga/använda en typ Polar 620/720, men för 3000:- !!!?
Kjell
Re: Men utan band?
Om du vill ha en adekvat pulsmätning så finns det mig veterligt inga alternativ i dagsläget.Sallle; sa:Ja, visst är den bra, men det bästa vore ju om man slipper det förbannade bröstbandet...
Tummen
Men visst är det så att den klocka mäter pulsen NÄR DU SÄTTER TUMMEN PÅ DEN. Inte annars... Så vill du ha kontinuerligt mätning av pulsen med den klockan så får du allt springa omkring med tummen på klockan.
Rätta mig om jag har fel...
Stalle
Men visst är det så att den klocka mäter pulsen NÄR DU SÄTTER TUMMEN PÅ DEN. Inte annars... Så vill du ha kontinuerligt mätning av pulsen med den klockan så får du allt springa omkring med tummen på klockan.
Rätta mig om jag har fel...
Stalle
Pulsoxymeter
Det finns flera sätt att mäta pulsen. Pulsband runt bröstet är egentligen en slags EKG dvs en mätning av den spänningsskillnad potential som uppkommer på huden av hjärtats elektriska aktivering som föregår det mekaniska pumparbetet. Har man bra elektrisk kontakt mellan hud och bröstband fungerar det bra men det kan ibland bli störningar i radiokommunikationen till pulsklockan t ex vid kraftledningar och tågledningar.
Puloxymeter är den variant där man sätter dit ett finger. Sådan mätning förutsätter att man sätter dit ett finger eller har en givare t ex på örsnibben.
Thure
Det finns flera sätt att mäta pulsen. Pulsband runt bröstet är egentligen en slags EKG dvs en mätning av den spänningsskillnad potential som uppkommer på huden av hjärtats elektriska aktivering som föregår det mekaniska pumparbetet. Har man bra elektrisk kontakt mellan hud och bröstband fungerar det bra men det kan ibland bli störningar i radiokommunikationen till pulsklockan t ex vid kraftledningar och tågledningar.
Puloxymeter är den variant där man sätter dit ett finger. Sådan mätning förutsätter att man sätter dit ett finger eller har en givare t ex på örsnibben.
Thure
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg