Pulsklocka utan bröstband...

Hallå där ute!
Var inne på Claes Olhsson idag och såg en pulsklocka där man inte behövde ngt bröstband. Topcom hette den och kostade 398 spänn. Är det nån som har ngn uppfattning om denna klocka eller andra pulsklockor där bröstbandet inte behövs?
/martin
 
Jo förfan jag fick den i julklapp... Jag lämnade tillbaka den. den va inge bra alls. rekomenderar absolut inte den. fick den utan batteri, det är ju inte nå vidare bra. den var tillochmed för liten för min handled! skumt egentligen..

om man lägger till några hundra så får man väl en polar A1.. helt klart värt det..

kim
 
Sigma PC16

Om man lägger till ca 200:- får man en Sigma PC1600, vilken innehåller funktioner som motsvarar en Polar för minst det dubbla priset. Funkar utmärkt! Skulle gärna äga/använda en typ Polar 620/720, men för 3000:- !!!?

Kjell
 
Men utan band?

Ja, visst är den bra, men det bästa vore ju om man slipper det förbannade bröstbandet...
 
Tummen

Men visst är det så att den klocka mäter pulsen NÄR DU SÄTTER TUMMEN PÅ DEN. Inte annars... Så vill du ha kontinuerligt mätning av pulsen med den klockan så får du allt springa omkring med tummen på klockan.

Rätta mig om jag har fel...

Stalle
 
Pulsoxymeter

Det finns flera sätt att mäta pulsen. Pulsband runt bröstet är egentligen en slags EKG dvs en mätning av den spänningsskillnad potential som uppkommer på huden av hjärtats elektriska aktivering som föregår det mekaniska pumparbetet. Har man bra elektrisk kontakt mellan hud och bröstband fungerar det bra men det kan ibland bli störningar i radiokommunikationen till pulsklockan t ex vid kraftledningar och tågledningar.

Puloxymeter är den variant där man sätter dit ett finger. Sådan mätning förutsätter att man sätter dit ett finger eller har en givare t ex på örsnibben.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kotten1 Köpa billig pulsklocka? Utrustning allmänt 1
Elle_belle Ingår sändarbälte när man köper pulsklocka? Utrustning allmänt 14
dePaul Pulsklocka Atech Digital Utrustning allmänt 6
XPAT Pulsklocka på Ebay Utrustning allmänt 0
Marcand Någon som vet nåt om Polars pulsklocka s710? Utrustning allmänt 0
Kimkim Myggtabletter utan eld? Utrustning allmänt 2
bico Mellanhöga läderkängor utan cellgumminederdel? Utrustning allmänt 16
behedwin Drybag/Packpåse med ventil eller utan? Utrustning allmänt 3
Sverker G Tält utan absid, hur gör ni? Utrustning allmänt 30
AnnaSigridJohansson För impregnering tvättprogram utan sköljning Utrustning allmänt 3
popunonkok Slipa/Vässa kniv utan kunskaper? Utrustning allmänt 58
haiwa Tvätt av dunsäck utan torktumlare Utrustning allmänt 6
jubalviktor Rejäl känga utan läder? Utrustning allmänt 25
thex Primus Micron Lantern utan "strumpan" Utrustning allmänt 7
rothan Suunto med eller utan pulsfunktion? Utrustning allmänt 5
Mr Doderhult Kängor utan membran o dyl Utrustning allmänt 4
Aknot Karta och kompass utan meridianer Utrustning allmänt 2
avslutat080903 Batteriladdare i fjällen,utan ström... Utrustning allmänt 2
martin1g Ficklampa utan batterier? Fråga - Utrustning allmänt 3
KLAGER Ficklampa utan batteri Utrustning allmänt 11
JensLarsen MSR Miniworks utan Nalgene flaska Utrustning allmänt 0
Usse Akka utan repklättring Utrustning allmänt 5
marp68 Liten vardags-/utflyktsryggsäck med midjebälte och bröstband m.m.? Utrustning allmänt 32

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.