Pulka för fjällvandring endast 450-550 :-

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Pulkan ser ju nästan precis ut som den amerikanska varianten av parispulkan. Eller kanadensiska. Skaklarna görs väl själv antar jag.

Köpte en åt min bror i våras, används primärt till att släpa hem fångsten från pimpelfiske. För det ändamålet har den funkat ypperligt, den är inte någon tung historia (men då har jag aldrig känt på en "riktig" fjällpulka). men skaklarna vill jag minnas vara i metall och behövs bytas ut mot något mer dragvänligt för en människa.

Pelican Snow trek 60 finns en version som liknar denna.
Många har börjat använda denna istället för parispulkan som har en lite annan design. Tror lätt denna pulkan kvalar in bra som en fjällpulka faktiskt. Bara man får skaklar och kan göra den lite mer vridstyv i fronten.

Den smalare är nog att föredra om man skall dra den bakom sig när man åker skidor. Den större rymmer förstås mera. Kapell behövs om man inte packar allt i en säck och lägger i pulkan.

Thure

Vad tror ni om denna ?
Endast 450:- eller 550:- beroende på vilken storlek man väljer.

Pulkan:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Slade-41331/

Skaklar till pulkan, eller vad det nu är ?
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Kopplingsstang-41333/

Skall tåla ner till -40 grader.

Enligt produktbeskrivnignen är den till för ATV eller skoter men kan dras med handkraft - inte direkt min definition av fjällVANDRING.... :)

/Patrik

Enligt produktbeskrivnignen är den till för ATV eller skoter men kan dras med handkraft - inte direkt min definition av fjällVANDRING.... :)

/Patrik
Ja om man ger sig ut på fjällVANDRING (som nog vanligtvis sker på barmark) så måste jag nog hålla med om att det blir för dåligt före för denna pulka, ryggsäck har nog här stora fördelar... Som tur är funderar trådstartaren att dra pulkan på en skidtur... ;) (Förlåt, kunde inte låta bli!)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips