Prylar som försvann (och som vi saknar)

vindslå med tryckknappar

Jackor som har vindslå med tryckknappar har blivit ovanliga. De vattenskyddade blixtlåsen vill jag inte ha.
 
Nostalgi

Morfars gamla haspelrulle känns rolig att ta fram då och då!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    62.7 KB · Visningar: 785
En hel del av oss "utsidare" saknar inte alls ramryggsäckarna - för vi har våra kvar! :) För egen del (har en Caravan, 80 l, modell okänd) skulle jag dock gärna ha ett lite mer komfortabelt midjebälte, hur man nu ska kunna välja ut ett sådant, när det krävs minst en hel dags vandring innan man riktigt känner hur det känns?

Jag saknar bomullstältens hemtrevlighet (jämfört med dagens plasttält) - men absolut inte deras tyngd och fuktkänslighet!

Jag kan också sakna min okunskap och/eller det begränsade utbudet. I dag blir man ju helstressad över alla valmöjligheter som ges av Internet. Förr fanns det ett bara ett fåtal lokala handlare samt Fliesbergs. Då var det lätt att känna tillfredsställelse med sitt köp, sett i relation till budgeten. Nu gnager alltid ovissheten och man fortsätter googla även efter köp - vilket ofelbart leder till funderingar/tveksamheter/ånger.

(Och sedan förstår jag inte vad Nickel, Raketost etc. har med friluftsutrustning att göra, även om också jag iof sig är en fan av "Gammaldags").
 
@ oldtimer:

I detta sammanhang så användes nickel för snabb energi (socker) i en bra förpackning som kunde "bo" i ryggsäcken över lång tid.
 
Saknar även telefonkataloger och gula tidningen.
Medan jag saknade smartphone och hade en ibland opålitlig internetuppkoppling i lägenheten använde jag telefonkatalog (så sent som för några år sedan). Med smartphone i fickan, däremot, finns det knappast bruk för tocket.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.