Saknar lugnet och friden innan internet.
Livet var trevligare innan.
Du menar när man behövde gå till posten och kö varje gång man skulle betala en räkning?
Saknar lugnet och friden innan internet.
Livet var trevligare innan.
På den tiden vi träffade, istället för att läsa om, människor?Du menar när man behövde gå till posten och kö varje gång man skulle betala en räkning?
Ta två djupa andetag, res dig från stolen och ta en promenad! För bonuspoäng, ring en vän och träffas för en fikaPå den tiden vi träffade, istället för att läsa om, människor?
Jaja...Ta två djupa andetag, res dig från stolen och ta en promenad! För bonuspoäng, ring en vän och träffas för en fika. Det går att göra fortfarande, trots internet och smartphones...
Jag saknar den gamla svenska kvaliten och det samhälle som inte byggde på en slit och släng-ekonomi. Då trodde jag och de flesta andra att tekniken var vår frälsare, idag det motsatta.
Som 11-åring och precis i början av ett långt sommarlov hos min mormor
i Torup, Halland gick min helt nya haspelrulle sönder. En katastrof för en fiskeintresserad yngling som sparat hela vintern till en ny rulle. Pengarna räckte dessvärre bara till en skräprulle från Tempo.
Nåväl, mormor förstod situationens allvar och vi åkte in till järnhandlaren i det lilla samhället. Ordern var glasklar, en bra och pålitlig fiskerulle skulle inhandlas och den då helt nya AbuMatic 60 samt ett mycket enkelt spö blev resultatet. Rullen kostade astronomiska 98:- och spöt den måttliga summan av 19,75:-
Utrustningen användes hundratals gånger upp till moppeåldern och fungerar väl än i dag. Svensk kvalitet!
Glöm inte kolla i huggtabellen innan fiske!