"Pryl"

Jag é lite av en pryl tok...
Jag är lite faschinerad av prylar som jag "kan komma att ha nytta av" ;)
och nu går jag i ficklamps-köpar-tankar.. Jag söker en liten, bra, tålig lampa som man kan släpa på i bältet dag ut och dag in i ett vanligt satdsliv, och som ska funka när jag behöver den!
Förslag och införskaffningsställen önskas!
Tack på förhand!
/Niklas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har en mycket liten ledlampa på min nyckelknippa (15x11x7 L,B,H). Den väger knappt något och lyser förbluffande bra! Sen gjorde det ju inget att den bara kostade 45:-!

Ficklampa

Jag har en liten LED lampa på nyckelknippan. Lampan som jag köpt på Clas Ohlson 34-700 för 9.50 (extrapris), finns ej längre på Clas Ohlson. En rätt så likadan lampa kostar på Naturkompaniet 169 SEK. Duger att lysa upp nyckelhålet på cykeln och bilen. Har 2 st likadana lampor hängande i taket på tältet.

Min personliga ”favoritpryl” är nog pnuttern se http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=9622 även om jag hoppas slippa använda den.

Per Brune

nyckelringsdiod

hallå där,

naturkompaniet har en liten nyckelringslampa som lyser starkt, är vattentät och kan låsas i tänt läge. den går på en sådär 150-200 spänn och lär hålla hur länge som helst. jag tror det är princeton tec som tillverkar dem. ett tips!

/glimmen

ASP

ASP Taclite verkar ju som värstinglampan i denna kategori. ung. lika stor som MagLite Mini, verkar vara väldigt bra kvalitet, Dock dyr

Pryl

Är du kompromisslös så finns det endast ett alternativ - SureFire, men då får du betala!

dyr/billig??

Vad har/gör Surefire som inte de andra har/gör??
(förutom namnet??)

Är diod ett bättre alternativ än glödis??

LED

lysdioder är idag så pass bra att det oftast räcker med de ist för gamla glödlampor..
köp en petzl zipka:) går kanske inte så bra att ha i bältet men är så pass lite att den går att ha i fickan.. går dessutom att köpa fodral till så går den vips att ha i bältet. den lyser väldigt bra och är dessutom en pannlampa :p finns många recensioner om jag inte missminner mej..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips